CEO Sony mówi o problemach z graniem w chmurze. PlayStation „chce stawić czoła tym wyzwaniom”

PlayStation Now

Gry w chmurze stanowią wciąż rozwijającą się technologię w świecie wirtualnej rozrywki. Taki system otwiera nowe możliwości dla graczy, którzy choć nie posiadają drogiego sprzętu, chcą cieszyć się najnowszymi produkcjami. Jednak według Sony nadal istnieją pewne problemy techniczne, które utrudniają swobodne granie w chmurze.

Sony zamierza stawić czoła problemom technicznym z graniem w chmurze

Sony PlayStation
PlayStation

W wywiadzie udzielonym Financial Times prezes Sony Kenichiro Yoshida podkreślił, że wciąż istnieją problemy techniczne związane z graniem w chmurze. Choć mężczyzna określił technologię bardzo trudną, zaznaczył równocześnie, że Sony ma zamiar zmierzyć się z wszelkimi komplikacjami i uwzględnić „różne opcje”.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Myślę, że chmura sama w sobie jest niesamowitym modelem biznesowym, ale jeśli chodzi o gry, trudności techniczne są duże. Pojawią się więc wyzwania związane z graniem w chmurze, jednak chcemy je podjąć.

Kenichiro Yoshida

Yoshida wspomniał, że jednym z największych problemów technicznych z graniem w chmurze jest opóźnienie czasu reakcji na linii kontroler – ekran, co ma ogromny wpływ na komfort rozgrywki. Mówił również o zmiennej aktywności graczy, która – gdy jest wysoka – może prowadzić do problemów z wydajnością gier w godzinach szczytu.

Jednocześnie prezes Sony zaznaczył, że przy mniejszym obciążeniu cloud gaming może być dla firmy nieefektywny finansowo. Gdy aktywność graczy jest mniejsza, utrzymanie infrastruktury staje się według Yoshidy zbyt kosztowne. CEO nazwał te momenty „mrocznym czasem” i dodał, że w przeszłości firma wykorzystywała spokojniejsze godziny do trenowania AI.”

W tym miejscu warto zaznaczyć, że granie w chmurze nie jest dla Sony niczym nowym. Przez lata na rynku funkcjonowało przecież PlayStation Now, które teraz jest częścią abonamentu PS Plus Premium.

Zobacz też: Najlepsze gry na PSP

Jak niedawno się dowiedzieliśmy, szef działu PlayStation Jim Ryan przedstawiał bardziej agresywne plany wobec gier w chmurze. Choć nie poznaliśmy jeszcze szczegółów, Sony najwyraźniej eksperymentuje z technologią i zamierza mocniej zaznaczyć swoją obecność na tej płaszczyźnie. Pozostaje jedynie czekać na kolejne informacje, które mają zostać ujawnione w kolejnych miesiącach.

O autorze
Patrycja Pietrowska
Redaktorka działów Newsy & Promocje

Grami interesuje się od kiedy pamięta, jednak pisze o nich od niedawna. Nie faworyzuje żadnej z platform i chętnie poszerza horyzonty, jeśli chodzi o gatunki. Spędziła zdecydowanie zbyt wiele czasu w Apex Legends. Poza grami kolekcjonuje płyty z muzyką.

Liczba wpisów: 916 (w redakcji od 24.05.2023)

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
ŚWIETNA PROMOCJA
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.