Twórcy Horizon Forbidden West podzielili się niedawno informacjami na temat wyzwań związanych z wydaniem gry na dwie generacje konsol. Choć produkcja spotkała się z niezwykle ciepłym odbiorem, w trakcie prac Guerrilla Games napotkała pewne problemy. Jak się bowiem okazuje, ograniczenia PlayStation 4 mogły doprowadzić do usunięcia jednej z najlepszych mechanik w grze.
Latanie w Horizon Forbidden West prawie zostało usunięte z powodu ograniczeń PS4
Niedawno miała miejsce konferencja Develop:Brighton, podczas której Guerrilla Games zdradziła między innymi plany na przyszłość Aloy. Poruszono jednak również inne tematy, w tym ten dotyczący wyzwań, z jakimi zmagali się twórcy podczas tworzenia gry na dwie generacje konsol. Jak ujawnił dyrektor studia, Jan-Bart van Beek, ograniczenia sprzętowe PS4 prawie doprowadziły do usunięcia mechaniki latania z Horizon Forbidden West.
„Niemal do samego końca nie wiedzieliśmy, czy będziemy w stanie zaimplementować opcję latania na PlayStation 4” – powiedział van Beek, po czym dodał również – „zastanawialiśmy się, czy musimy wyciąć latanie z gry? To spowoduje taki bałagan”. Ostatecznie studio Guerrilla Games było jednak w stanie zoptymalizować mechanikę latania w Horizon Forbidden West na PS4, dzięki czemu gra nie utraciła tej cennej możliwości przemierzania świata w przestworzach.
Angie Smith, która była dyrektorką studia Guerrilla Games, a aktualnie jest szefową strategii rozwoju w PlayStation Studios zaznaczyła natomiast, że początkowo zespół skupiał się na wersji gry na PS5, żeby w drugim okresie prac dostosować wersję na PS4. Jak się okazuje, wyrównanie jakości produkcji na dwóch generacjach konsol okazało się według kobiety sporym wyzwaniem.
Zobacz też: Najlepsze gry podobne do It Takes Two
- Sprawdź aktualne ceny Horizon Forbidden West w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny Horizon Forbidden West w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny Horizon Forbidden West w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
Dyrektor techniczny Michiel van der Leeuw wspomniał także podczas konferencji o podnoszeniu jakości wizualnej gry. Według mężczyzny twórcy zajmowali się chmurami, roślinnością, tkaninami, skórą i wszystkimi innymi elementami na tyle dokładnie, aby każdy zrzut ekranu z Horizon Forbidden West ukazywał różnicę względem poprzedniej odsłony. Jednak jak widać Guerrilla Games mimo wielu wyzwań udało się stworzyć solidną produkcję.
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.