Inside zadebiutował w 2016 roku i od razu okazał się świetnym indykiem. Co więcej, na krótko był to tytuł ekskluzywny Xboxa. Jeden z twórców gry odniósł się ostatnio do tamtego czasu, opowiadając o swojej rozmowie z Philem Spencerem.
Współzałożyciel Playdead opowiedział o negocjacjach z Philem Spencerem
Na początek krótka lekcja historii. Studio stojące za stworzeniem Inside – Playdead – podpisało umowę z PlayStation, co zapewniło grze debiut na konsoli PS4.
Prawdopodobnie o całej sprawie szybko dowiedział się Phil Spencer, który jakoś w tym samym momencie postanowił wkroczyć do akcji. Współzałożyciel Playdead Dino Patti opowiedział po latach w duńskim podcaście Arkaden o kulisach rozmowy z szefem działu Xboxa:
Nie wiem, czy w jakiś sposób się o tym dowiedział. Siedziałem pewnego wieczora o ósmej godzinie, w dresowych spodniach i wtedy zadzwonił mój telefon, wyświetlając amerykański numer. To Phil Spencer z Microsoftu. To było szalone!
Dino Patti
Zdaniem Pattiego umowa z Sony była dobra, ale Xbox za wszelką cenę chciał upewnić się, że Inside trafi także na Xboxa One. Kluczowa część rozmowy pomiędzy Spencerem a twórcą wyglądała więc mniej więcej tak:
(P)hil Spencer: Słuchaj, musimy zawrzeć z tobą umowę, czego potrzebujesz?
(D)ino Patti: Cóż, właściwie podpisaliśmy dobrą umowę…
(P): Nie, nie, nie, nie, nie rozumiesz, co mówię. Mogę załatwić wszystko, czego potrzebujesz?
Rozmowa Phila Spencera oraz Dino Pattiego
I właśnie w ten sposób sytuacja ułożyła się korzystnie dla „Zielonych”, ale PlayStation również nie było stratne. A to dlatego, że finalnie Inside było tytułem ekskluzywnym konsolowo dla Xboxa One przez bardzo krótki czas, od 29 czerwca do 23 sierpnia 2016 roku.
Zobacz też: Darmowe gry na Xbox Series X|S
- Sprawdź aktualne ceny Xbox Series X w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny Xbox Series X w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny Xbox Series X w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
Wygląda także na to, że Playdead nadal cieszy się świetnymi stosunkami zarówno z Sony, jak i z Microsoftem. Obydwa dzieła studia – Inside oraz Limbo – są bowiem dostępne w abonamentach PS Plus i Xbox Game Pass.
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.