Paradox anulował Life by You! Twórcy serii The Sims mogą spać spokojnie

Life by You

Na przestrzeni lat seria The Sims zapewniła sobie nie tylko całkiem oddaną grupę odbiorców, ale przede wszystkim brak jakiejkolwiek konkurencji ze strony innych marek. Dopiero w ostatnich kilku latach doczekaliśmy się zapowiedzi dwóch projektów, które mogły zagrozić temu IP; mowa oczywiście o grach inZOI oraz Life by You. Najnowsze wieści potwierdzają jednak, że druga z tych gier jednak nigdy nie ujrzy światła dziennego.

Life by You anulowane!

Zwiastun Life by You

Life by You było zapowiadane jako całkiem ciekawa alternatywa propozycja dla marki The Sims, za którą odpowiadać miało Paradox Interactive. Produkcja ta jeszcze w maju doczekała się daty wydania w Early Accessie, a trzy tygodnie później otrzymaliśmy komunikat o opóźnieniu tego terminu. Wczoraj zaś gruchnęło oświadczenie ze strony samego Paradoxu, które dla wielu mogą być rozczarowujące.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Zastępca dyrektora generalnego Paradox Interactive – Mattias Lilja – w najnowszym wpisie na forum firmy poinformował, że Life by You zostało anulowane. Nie są to świetne wieści i w obliczu ostatnich doniesień sprawia, że zdecydowanie potrzeba pewnego wyjaśnienia, dlaczego wydawca zdecydował się akurat na taką decyzję.

Wedle tego, co zostało przekazane, to po ostatnim opóźnieniu projekt został poddany ponownej analizie i właśnie wtedy okazało się, że droga do premiery okazała się „zbyt długa i niepewna”.

Kilka tygodni temu zdecydowaliśmy się wstrzymać z wydaniem gry we wczesnym dostępie, aby ponownie ocenić Life by You, ponieważ nadal uważaliśmy, że grze brakuje w niektórych kluczowych obszarach. Chociaż możliwe było wydłużenie czasu, kiedy zrobiliśmy tę przerwę, aby uzyskać szerszy ogląd gry, stało się dla nas jasne, że droga prowadząca do premiery, co do której byliśmy pewni, była zdecydowanie zbyt długa i niepewna. Nie oznacza to, że gra nie wykazała żadnych obiecujących cech; Life by You miało wiele mocnych stron i ciężką pracę oddanego zespołu, który włożył w ich realizację. Kiedy jednak dochodzimy do punktu, w którym uważamy, że więcej czasu nie zbliży nas na tyle do wersji, z której bylibyśmy usatysfakcjonowani, wtedy uważamy, że lepiej się zatrzymać. Jest to oczywiście trudne i rozczarowujące dla wszystkich, którzy włożyli swój czas i entuzjazm w ten projekt, zwłaszcza gdy nasza decyzja zapadła na tak późnym etapie procesu.

Mattias Lilja

W dalszej części wpisu mężczyzna podkreślił, że wydawanie dobrych gier jest wyzwaniem i że błędy, takie jak Life by You się zdarzają i będą zdarzać. Ostatecznie jednak firma taka jak Paradox musi podejmować dobre decyzje, aby zarabiać na siebie, a najwidoczniej Life by You nie byłoby w stanie dostarczać przedsiębiorstwu odpowiedniej ilości pieniędzy.

Ostatecznie naszym zadaniem jest wydawanie gier, które są zabawne, interesujące i stanowią wyzwanie dla naszych graczy, a każdą naszą decyzję powinniśmy podejmować, mając na uwadze ten cel. Kiedy zrobimy to dobrze, zarabiamy. Jak więc możemy zapewnić, że nie znajdziemy się tu ponownie? Szczerze mówiąc, nie ma prawdziwych gwarancji. Gry są trudne do zrobienia dobrze i na pewno będziemy popełniać błędy, które w takiej sytuacji zawsze stają się boleśnie widoczne z perspektywy czasu, ale i tak nie powinny osiągnąć takiej skali. Musimy długo i uważnie przyjrzeć się temu, co nas tu doprowadziło i zobaczyć, jakie zmiany musimy wprowadzić, aby stać się lepszymi. Ostatecznie nasza misja pozostaje taka sama i będziemy nadal podejmować wszelkie niezbędne kroki, aby właśnie to osiągnąć.

Mattias Lilja

Nie jest to dobra wiadomość dla każdego, kto nie tyle czekał na premierę Life by You, ile na jakiegokolwiek konkurenta dla serii The Sims. Najwidoczniej na coś takiego jeszcze sobie poczekamy i to rzeczywiście może trochę martwić. Sam Paradox Interactive najwidoczniej musi teraz skupić się na tym co, przynosi firmie zyski, co w aktualnie może być po prostu bardzo, ale to bardzo trudne.

Źródło: paradoxplaza.com

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
SKORZYSTAJ Z GIGA PROMOCJI – KLIKNIJ I KUP
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.