Na Xboxa trafią gry stworzone z użyciem sztucznej inteligencji! Microsoft ogłasza współpracę z Inworld AI

Microsoft Xbox InwordAI

Już niebawem scenarzyści z branży gamingowej mogą zyskać znaczące wsparcie ze strony sztucznej inteligencji. Microsoft poinformował o nawiązaniu współpracy z Inworld AI, przedsiębiorstwem rozwijającym modele AI na potrzeby tworzenia NPC zdolnych do dynamicznego reagowania na działania gracza. Docelowo powstaną dwa narzędzia mające ułatwić i przyspieszyć rozwój projektów.

Sztuczna inteligencja stworzy postacie, dialogi oraz zadania na potrzeby gier. Microsoft i Inword AI wymieniają zalety swojego rozwiązania

Inword AI – prezentacja działania AI NPC

Jak wskazuje Inword AI, przed faktycznym rozpoczęciem produkcji zespół musi określić ogólne założenia świata gry, jego historię, mechanikę oraz główne wydarzenia fabularne, co zajmuje sporo czasu. W teorii wykorzystanie sztucznej inteligencji ma pozwolić nie tylko na szybszą pracę, ale także umożliwić stworzenie bardziej złożonych i angażujących tytułów.

Microsoft we współpracy z Inword AI zamierza przygotować dwa rozwiązania:

  • usługę, która na podstawie prostej komendy wygeneruje bogaty w szczegóły scenariusz, stworzy kompletne dialogi czy fabularne tło dla zadań powierzanych graczom;
  • narzędzie, które może zostać bezpośrednio zintegrowane z grą. Będzie odpowiadało za dynamiczne generowanie nieprzewidzianych przez twórców zadań, wydarzeń oraz dialogów z postaciami niezależnymi.

Zamierzamy dostarczyć przystępny, odpowiedzialnie zaprojektowany, wieloplatformowy zestaw narzędzi AI, który pomoże twórcom w wymyślaniu dialogów, historii oraz zadań […]. Chcemy ułatwić deweloperom realizację swojej wizji, próbowanie nowych rzeczy, przekraczanie dotychczasowych granic gamingu oraz eksperymentowanie z myślą o usprawnieniu rozgrywki, odpowiadaniu na potrzeby graczy i nie tylko.

Haiyan Zhang, dyrektorka generalna gamingowej AI w Xbox

Przeczytaj także: Ranking telewizorów 75 cali

Wspólne plany Microsoftu oraz Inword AI nie są nowością w branży gamingowej. Kilka miesięcy temu Ubisoft przedstawił narzędzie Ghostwriter, które nie spotkało się ze zbyt pozytywnym odbiorem. Krytycy przede wszystkim obawiali się, że wykorzystanie sztucznej inteligencji doprowadzi do zwolnienia tysięcy scenarzystów oraz pogorszenia jakości fabuły w grach.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■
O autorze
Kacper Szymanik
Redaktor działów Newsy & Promocje

Z grami wideo zaznajomiony od dziecka. Pierwsze kroki stawiał w Heroes of Might and Magic III, Twierdzy Krzyżowiec oraz Gothic. W głównej mierze gracz pecetowy, który mógłby co tydzień zmieniać podzespoły w swoim komputerze. Zobacz więcej...

TAGI:

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
Kup i graj już od piątku!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.