Dwa lata temu Netflix wprowadził swoją własną platformę gier. Jak na razie ciężko mówić o jej sukcesie. Okazuje się, że tylko niewielki promil użytkowników platformy wykazuje nią regularne zainteresowanie.
Mniej niż 1% ogółu użytkowników Netflixa używa tej platformy do gier
Jak zauważył portal GamesIndustry.biz, najnowsze dane dotyczące Netflixa pojawiły się na stronie telewizji CNBC. Z nich dowiadujemy się, że mniej niż 1% użytkowników platformy streamingowej gra codziennie w gry za jej pomocą.
Informacja pochodzi od firmy analitycznej Apptopia. Ta podała także, że średnio 2,2 miliona użytkowników grało codziennie we wrześniu w przynajmniej jeden tytuł.
A wszystko to pomimo coraz większej ekspansji Netflix Games. W przeciągu roku oferta usługi powiększyła się do 77 gier, które na całym świecie zostały pobrane 70,5 miliona razy.
Współzałożyciel Netflixa Greg Peterson stwierdził, że w przypadku liczby graczy platformy „trajektoria nie różni się od tego, co widzieliśmy wcześniej”. Firma nadal widzi jednakże szansę na „zbudowanie długoterminowej wartości rozrywki”.
Według doniesień plany Netflixa rzeczywiście są mocarstwowe. Ostatnio dowiedzieliśmy się m.in., że podobno chciałby on stworzyć swoje własne GTA.
Zobacz też: Gry na nudę
Warto zaznaczyć, że niektóre osoby z branży podchodzą do planów przedsiębiorstwa dosyć chłodno. Jakiś czas temu były szef PlayStation nazwał nawet firmy pokroju Netflixa czy Google „wrogiem u bram”.
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.