Anonimowi pracownicy studia From Software wypowiedzieli się na temat pracy w studiu. Okazuje się, że twórcy Elden Ring wcale nie mieli powodów do radości — musieli mierzyć się z niskimi wynagrodzeniami oraz sporadycznym crunchem. Tworzenie kolejnych gier porównali do pokonywania bossa w Dark Souls – “trzeba się sporo namęczyć, żeby wszystko dobrze dopiąć, ale jak już się uda, to praca jest bardzo satysfakcjonująca”.
Mimo obowiązkowych nadgodzin i niskiej wypłaty pracownicy From Software są zadowoleni ze swojej pracy
Serwis Games Industry dotarł do obecnych oraz byłych pracowników From Software, studia odpowiedzialnego m.in. za Soulsy oraz nagradzanego jako Gra Roku 2022 Elden Ring. Okazało się, że praca w studiu nie przypomina sielanki, a bardziej właśnie gry soulslike, z których słynie deweloper.
Umowy podpisane z FS zabraniają pracownikom udzielać wywiadów, dlatego wszystkie źródła Games Industry są anonimowe. Dziennikarze przeprowadzili stosowne śledztwo, pytając pracobiorców o między innymi crunch, wynagrodzenia oraz atmosferę, a także przyjrzeli się ofertom pracy studia. Zaznaczono też, że From Software, pomimo sukcesów i zasług na rynku gier jest stosunkowo małą firmą zatrudniającą łącznie 349 osób, co na standardy gamedevu nie jest pokaźną liczbą.
Według źródeł niektóre działy były zmuszane do nawet trzymiesięcznego crunchu przed wydaniem gier, kiedy to pracownicy musieli dopieszczać kolejne produkcje od rana do późnej nocy. Co ciekawe, przymusowe nadgodziny nie są powszechne we From Software, gdyż część wykonawców nigdy nawet nie zetknęła się z problemem.
Gorzej wyglądają kwestie wynagrodzenia. Games Industry zbadało dokładnie temat, opierając się na serwisie Salary Explorer. Zgodnie z raportem stawki we From Software zaczynają się od ¥220.000 (ok. $1595) na miesiąc, kiedy średnia płaca w segmencie growym w Japonii mieści się w widełkach od ¥231.000 (ok. $1675) do ¥735.00 (ok. $5328). Dla porównania wynajem kawalerki i koszty życia w Tokio to wydatek rzędu ¥342 714 (ok. $2.485) miesięcznie. Tu warto zaznaczyć, że wydawca Bandai Namco po sukcesie Elden Ring ogłosił podwyżki dla pracowników o średnio ¥50.000, chociaż nie mamy potwierdzenia, że FS wykona podobny ruch.
Zobacz też: Jak sprawdzić, czy telewizor ma DVB-T2
Mimo niezbyt korzystnego obrazu firmy anonimowi pracownicy uczciwie przyznają, że pomimo krytyki niektórych aspektów, pozytywnie oceniają pracę we From Software. Przede wszystkim cenią możliwość pracy z utalentowanymi pasjonatami gier oraz sposobność na tworzenie produkcji AAA. Jedno ze źródeł porównało wręcz zatrudnienie do pokonywania bossa w Dark Souls — „początkowo jest ciężko, ale jeżeli uda Ci się wszystko dobrze dopiąć to [praca] jest niesamowicie satysfakcjonująca”.
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.