Przedwczoraj najnowsze wyniki finansowe przedstawił Microsoft. Teraz przyszedł czas na Sony, dzięki czemu możemy przyjrzeć się, jak wielką popularnością cieszyły się sprzęty czy usługi japońskiej korporacji w ostatnim czasie.
Cyfrowa dystrybucja, liczba użytkowników PS Plus i więcej
Udostępniony na stronie Sony raport dotyczy pierwszego kwartału roku fiskalnego 2023, a więc okresu trwającego od 1 kwietnia do 30 czerwca 2022. Jak możemy wyczytać, w tym czasie do domów graczy trafiło dodatkowo 2,4 miliona sztuk PS5, co łącznie daje nam sprzedaż najnowszych konsol tego producenta na poziomie 21,7 mln egzemplarzy.
Co więcej, ogólna sprzedaż gier – tych wydanych przez Sony, jak i innych producentów – na PlayStation spadła o 2% względem pierwszego kwartału z ubiegłego roku fiskalnego. Przychody operacyjne również spadły, lecz tutaj mówimy aż o -37%. Jest to podyktowane przede wszystkim zwiększeniem kosztów gier i utrzymania studiów. Nie możemy zapomnieć również o zakupie Bungie, które negatywnie wpłynęło na budżet.
Łącznie Sony osiągnęło przychody ze sprzedaży gier czy usług na poziomie 604,1 mld jenów. Jest to gorszy wynik niż w przypadku kwartałów z poprzedniego roku fiskalnego, co dobrze widać na powyższej infografice. Ukazuje ona również większe zainteresowanie cyfrowymi wersjami gier. Gdy w analogicznym okresie 71% kupowanych tytułów na PS5 i PS4 pochodziło z cyfrowej dystrybucji, w ostatnim kwartale wynik ten wynosi równe 79%.
Przeczytaj też: Najlepsze monitory do PlayStation 5
Raport został zakończony ciekawymi danymi dotyczącymi PS Plus. Odświeżoną usługę pozwalająca zagrać w chociażby klasyki czy hity z poprzedniej generacji opłaca obecnie 47,3 miliona odbiorców, a konsole PlayStation uruchamia miesięcznie przynajmniej 102 miliony graczy (tyle jest logowań na konto w PlayStation Network).
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.