Nintendo opublikowało kolejny raport finansowy. Poznaliśmy wyniki japońskiego giganta z ostatniego kwartału (do 31 grudnia). Firma ponownie obniża oczekiwania, ale może pochwalić się osiągnięciem kilku imponujących kamieni milowych.
Sprzedaż Pokemon Scarlet & Violet bije rekordy
Zaczynając od najważniejszej informacji, Nintendo Switch został trzecią najczęściej sprzedawaną konsolą w historii. W świat rozeszło się już 122,55 miliona sztuk popularnego handhelda, co w rankingu plasuje go już tylko za Nintendo DS (154,02 mln) oraz PlayStation 2 (155 mln).
Bardzo dobrze wygląda wciąż sytuacja Pokemon Scarlet & Violet, najszybciej sprzedającej się gry w historii Nintendo. W ciągu siedmiu tygodni gracze kupili aż 18,2 miliona sztuk nowej odsłony serii. Teraz ta liczba wynosi już 20,61 mln. Ranking najczęściej kupowanych gier first-party od Nintendo prezentuje się aktualnie następująco:
- Mario Kart 8 Deluxe – 52 mln
 - Animal Crossing: New Horizons – 41,59 mln
 - Super Smash Bros. Ultimate – 30,44 mln
 - The Legend of Zelda: Breath of the Wild – 29 mln
 - Pokemon Sword / Pokemon Shield – 25,68 mln
 - Super Mario Odyssey – 25,12 mln
 - Pokemon Scarlet & Violet – 20,61 mln
 - Super Mario Party – 18,79 mln
 - Ring Fit Adventure – 15,22 mln
 - Pokemon: Let’s Go, Pikachu! / Pokemon: Let’s Go, Eevee! – 15,07 mln
 - New Super Mario Bros, U Deluxe – 14,75 mln
 - Pokemon Legends: Arceus – 14,63 mln
 - Luigi’s Masnion 3 – 12,44 mln,
 - Super Mario 3D World + Bowser’s Fury – 10,82 mln
 - Splatoon 3 – 10,13 mln
 - Mario Party Superstars – 9,38 mln
 - Nintendo Switch Sports – 8,61 mln
 - Kirby and the Forgotten Land – 6,12 mln
 - Mario Strikers: Battle League – 2,47 mln
 - Xenoblade Chronicles 3 – 1,81 mln
 - Bayonetta 3 – 1,04 mln
 
Przeczytaj też: Darmowe gry na Steam
Mimo kilku imponujących osiągnięć, Nintendo obniżyło swoją prognozę finansową z 1,65 biliona jenów do 1,6 biliona, a zysk spadł o 20 miliardów (z 500 do 480). Są to jednak bardzo obiecujące wyniki, które utrzymują status firmy jako jednego z największych graczy w tej branży.








Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.