Star Wars Jedi Ocalały z kolejnymi szczegółami. Reżyser gry omawia nowy system walki

Star Wars Jedi: Ocalały Cal Kestis

Podczas The Game Awards 2022 mieliśmy okazję poznać oficjalną datę premiery Star Wars Jedi Ocalały. Od tamtego czasu twórcy ujawnili także wymagania sprzętowe tego tytułu, które nie są przesadnie wygórowane. W ostatnim czasie zaś reżyser gry — Stig Asmussen — omówił niektóre gameplayowe aspekty tej pozycji.

Cal Kestis w Star Wars Jedi Ocalały otrzyma aż pięć nowych stylów walki

Star Wars Jedi Ocalały
Star Wars Jedi Ocalały

W rozmowie z portalem Game Informer Asmussen zdradził, że umiejętności bojowe Cala Kestisa nieco ewoluowały od czasów pierwszej odsłony. Główny bohater otrzyma bowiem „pięć w pełni zrealizowanych postaw”, którymi trzeba będzie manewrować w trakcie starć z przeciwnikami.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

W ramach tych stylów jeden z nich zaoferuje walkę dwoma mieczami świetlnymi na raz, co przełoży się na możliwość szybszego wyprowadzania kolejnych ciosów. Zupełnie nową postawą będzie ta, która opierać się będzie na wyprowadzaniu ataków i wspomaganiu się blasterem w trakcie walki. Reżyser tłumaczy, że będzie ona odwzorowaniem ciężkich czasów, w których Cal będzie musiał często działać w niekonwencjonalny (dla klasycznego Jedi) sposób.

Star Wars Jedi Ocalały — gameplay pokazany podczas TGA 2022

Nie mogło też zabraknąć postawy opartej na dzierżeniu miecza świetlnego oburącz na wzór Kylo Rena z ostatnich filmowych odsłon tej sagi. Według Asmussena będzie to „bardziej pewne podejście”, które wymagać będzie wywarzanego zadawania ciosów w odpowiednim czasie.

Przeczytaj też: Najlepsze gry akcji

Poza tym reżyser Star Wars Jedi Ocalały zdradził, że w grze pojawi się kilka nowych twarzy, a jedna z nich — Bode Akuna — będzie miała dość istotną rolę w fabule oraz podczas eksploracji świata. Ma być to postać, która nawiąże z Calem „szczególną więź” będąc dla niego niczym brat.

W Star Wars Jedi Ocalały pojawi się także kilka nowych mechanik związanych z poruszaniem się oraz eksploracją. Dzięki temu gracze będą mogli w bardziej „elastyczny sposób” przemierzać kolejne lokacje. Reżyser wymienia tutaj przede wszystkim linę, która umożliwi dotarcie do trudno dostępnych miejsc, a także wierzchowce, dzięki którym Cal będzie o wiele szybciej przebywał dalekie dystanse.

Przeczytaj też: Najlepsze gry na PS4

Jak więc widać, nowości jest naprawdę bardzo dużo i zdają się one być bardzo głęboko przemyślane pod kątem użyteczności. Oczywiście na konkretne oceny poszczególnych usprawnień trzeba będzie poczekać do premiery. Ta zaś ma mieć miejsce już 16 marca 2023 roku.

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
TYLKO DO 31.12!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.