Twórca serii Call of Duty tworzy nowe studio! W planach kooperacyjna strzelanka AAA

Call of Duty: Black Ops Cold War

Od początku 2024 roku niemal codziennie pojawiają się informacje o zwolnieniach w branży growej. Niewątpliwie jest to niezwykle trudny okres dla twórców gier, jednak część osób upatruje w nim swoją szansę. Jedną z takich osób David Vonderhaar, były twórca gier z serii Call of Duty, który właśnie założył nowe studio AAA, BulletFarm.

Były twórca Call of Duty zakłada studio BulletFarm

Logo BulletFarm

Firma NetEase Games ogłosiła za sprawą posta na firmowym blogu, że była twórca gier z serii Call of Duty David Vonderhaar stanie na czele nowo otwartego studia BulletFarm. Mężczyzna był związany z lubianą przez graczy podserią Black Ops.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Na oficjalnej stronie internetowej studia możemy się dowiedzieć, że do studia jako dyrektor kreatywny dołączył Chris Cowell, który wraz Vonderhaarem pracował w TreyArch nad serią Call of Duty. Oprócz nich aktualnie potwierdzonymi pracownikami są Rexroad Simons, który będzie dyrektorem operacyjnym oraz Eric Klokstad, który będzie głównym artystą środowiskowym.

Z treści posta można dowiedzieć się, że pierwszym projektem studia ma być ambitna gra AAA, zbudowana na silniku Unreal Engine 5 i osadzona w oryginalnym uniwersum z naciskiem na rozgrywkę kooperacyjną.

Tworzenie nowych gier całkowicie od zera jest żmudną pracą. Poświęcamy czas na tworzenie fascynujących wrażeń stworzonych przez artystów, którzy są dumni ze swojej pracy i są jej właścicielami. Nasze gry będą tworzone w rozsądnym czasie i przy użyciu odpowiedniej liczby programistów.

Wierzymy, że rozgrywka powinna być zawarta w samej grze, a nie w przepustkach sezonowych. Nie będziemy wydawać tytułów co roku. Nasze gry to samodzielna rozrywka przeznaczona do grania ze znajomymi.

Zawsze działamy z najwyższą uczciwością — jest to środowisko o zerowej tolerancji dla bzdur. Pociągamy siebie i innych do odpowiedzialności za realizację naszych wartości. Szczerość nie jest dodatkiem; to klucz do naszego sukcesu.

Opis na oficjalnej stronie internetowej BulletFarm

Trzeba przyznać, że podjęcie decyzji o tworzeniu studia w tak trudnych czasach, gdy największe firmy takie jak PlayStation czy Xbox zwalniają setki pracowników, świadczy o dużej odwadze. Pozostaje mieć nadzieję, że plany na rozwój zostały dobrze przemyślane i już niedługo dowiemy się więcej o pierwszym projekcie BulletFarm.

Źródło: IGN, Insider Gaming, BulletFarm

O autorze
Igor Twardowski
Redaktor działów Newsy & Promocje

Niespełniony filmoznawca i scenarzysta, który pierwsze kroki w grach stawiał w Tomb Raider II i pierwszym Diablo. Miłośnik Gothica i Heroesów. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
TYLKO DO 31.12!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.