Tworzenie gier AAA to coraz trudniejsze zadanie. Paweł Sasko mówi wręcz o pędzeniu na pier%$(*# ścianę

wiedźmin 3

W miarę postępu technologicznego i rozwoju branży gier otrzymujemy coraz to lepsze i ładniejsze produkcje. Niejednokrotnie jednak narzekamy, że wydawane gry AAA nie spełniają naszych oczekiwań, bo nie posiadają niektórych funkcji, lub deweloperzy nie spełnili stawianych przez nich wymagań.

Jak to jednak wygląda ze strony samych twórców? Okazuje się, że dla nich proces tworzenia gier jest niezwykle trudny, a Paweł Sasko, mówiąc o tym, nie przebierał w słowach.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Paweł Sasko przyznaje, że coraz ciężej sprostać wymaganiom stawianym przez graczy wobec gier AAA

Wiedźmin 3

Jakiś czas temu redakcja serwisu PC Gamer opublikowała całkiem interesujący tekst, w którym stwierdza, że tworzenie kinowych gier RPG w obecnych czas jest niezwykle karkołomnym zadaniem.

Okazuje się, że artykuł ten nie przeszedł bez echa wśród niektórych deweloperów i poruszył on nawet niektórych deweloperów pracujących w CD Projekt RED. Do tekstu odniósł się nawet Paweł Sasko, czyli główny projektant zadań w Cyberpunk 2077.

Przyznał on, że właściwie wszyscy, którzy czytali ten artykuł, zgadzają się z tą tezą; co więcej, twierdzą, że proces tworzenia gier AAA przypomina pęd prosto w ścianę.

Wszyscy właściwie po przeczytaniu tego artykułu stwierdzili: „W zasadzie w większości zgadzamy się z tą tezą”. Przynajmniej jeśli chodzi o gry AAA, to po prostu pędzimy na pier%$(*# ścianę i zaraz się rozbijemy.

Paweł Sasko

Pracownik CD Projekt RED stwierdził, że oczekiwania graczy względem nowych pozycji są coraz większe, a to wpływa na poziom złożoności nowych gier, a co za tym idzie — także wzrost kosztów.

Cyberpunk 2077
Cyberpunk 2077

Mężczyzna powołał się tutaj nawet na przypadek Wiedźmina 3, który wypełniony był różnego rodzaju sztuczkami, które ostatecznie całkiem pozytywnie wpłynęły na odbiór tej pozycji. Jednocześnie zaznaczył, że tych samych rozwiązań nie można było zaimplementować do Cyberpunka 2077, głównie ze względu na perspektywę pierwszoosobową oraz brak częstych cięć i czarnych ekranów.

Przeczytaj też: Ranking kart graficznych

Słowa pracownika CD Projekt RED poparł Mike Laidlaw z BioWare, który wprost stwierdził, że istotnym elementem tworzenia gier, jest „kontrola oczekiwań graczy”. W jego opinii tworzenie bardzo „filmowych produkcji” powoduje, że ludzie automatycznie porównują je do wielkich tytułów takich jak chociażby gry Naughty Dog.

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
TYLKO DO 31.12!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.