Nie ulega wątpliwości, że Cyberpunk 2077 nie był premierą udaną. Najważniejsze to jednak uczyć się na błędach. Jak przekazał jeden z wysoko postawionych pracowników „Redów”, pomyłki sprzed lat pomogły wyciągnąć wnioski przy tworzeniu nowego Wiedźmina.
Proces twórczy Wiedźmina Polaris usprawniony dzięki wnioskom z błędów popełnionych przy Cyberpunku 2077
Jak informuje PCGamesN, ostatnio Colin Walder – dyrektor inżynieryjny Cyberpunka 2077 – rozmawiał z Inven Global. Wśród poruszonych tematów nie mogło oczywiście zabraknąć Wiedźmina, a konkretniej tego, co zmieni się podczas tworzenia „Polaris”.
Jedną z największych zmian jest zapewnienie, że konsolowe wersje gry będą testowane od samego początku. W przypadku Cyberpunka zwlekano z tą decyzją, co finalnie przełożyło się na ogromne problemy produkcji na PS4 i Xboxie One.
Weźmy na przykład konsole; musimy upewnić się, że działają od samego początku. W przypadku naszego następnego projektu, Polaris, już od samego początku prowadzimy nasze wersje demonstracyjne i wewnętrzne recenzje na konsoli. To krok, który podjęliśmy dopiero na późniejszym etapie rozwoju Cyberpunka.
Colin Walder
Kolejnym aspektem jest organizacja oraz podtrzymanie morale całego zespołu. Co naturalne, te znacznie spadło w obliczu problemów, z którymi „Redzi” musieli się wtedy mierzyć.
Morale znacznie spadło, to jasne. Kluczową rzeczą było przyznanie się do tego, co się stało. Musieliśmy przyznać, że wynik nie był taki, na jaki liczyliśmy i że byliśmy zdeterminowani, by coś zmienić. Ale powiedzieć to jedno, trzeba to wcielić w życie. Czyny mówią głośniej niż słowa.
Trzeba wykazać się zaangażowaniem. Na przykład, gdy zbliża się termin, zamiast wracać do kryzysu, możemy powiedzieć: „Dostosujmy harmonogram” lub „Podejdźmy do tego inaczej”. Gdy stanie się to powtarzalnym zachowaniem – gdy zespół zobaczy prawdziwy wysiłek, aby zapobiec kryzysowi – wtedy zaufanie i morale zaczną się odbudowywać. Ludzie muszą to zobaczyć, by w to uwierzyć.
Colin Walder
A my tymczasem przypomnijmy, że Wiedźmin „Polaris” jest pierwszym nowym tytułem osadzonym w świecie wykreowanym przez Andrzeja Sapkowskiego. Nie będzie to czwarta odsłona serii, a start następnej trylogii.
Zobacz też: Gry na PC
- Sprawdź aktualne ceny Wiedźmin 3 w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny Wiedźmin 3 w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny Wiedźmin 3 w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
Projekt znajduje się jeszcze w fazie preprodukcji, więc poczekamy na niego długo. Ale może to i lepiej – oby tylko CDPR uniknął już sytuacji, która wydarzyła się z Cyberpunkiem 2077.
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.