Xbox Game Pass to subskrypcja Microsoftu, której wykupienie zapewnia dostęp m.in. do szerokiej biblioteki gier. Nie jest to oczywiście jedyna tego typu usługa dostępna na rynku, ale bez wątpienia najpopularniejsza. Pewna firma analityczna przygotowała ciekawą analizę na temat pozycji Game Passa w branży.
Xbox Game Pass liderem na rynku subskrypcji z grami
Według danych ze stycznia bieżącego roku Xbox Game Pass ma już ponad 25 milionów subskrybentów. Biorąc pod uwagę bazę abonentów choćby takiego Netflixa (ponad 220 milionów) czy Disney+ (ponad 130 milionów), nie jest to duża liczba, ale trzeba wziąć pod uwagę, że branża subskrypcji z grami wciąż dopiero raczkuje.
Jak podaje portal Gamingbolt, Piers Harding-Rolls z firmy analitycznej Ampere Analysis przygotował interesującą analizę, z której wynika, że Xbox Game Pass ze swoimi 25 milionami subskrybentów posiada obecnie około 60% udziału w rynku. Ostatnio Sony zapowiedziało nowe PS Plus, więc z czasem zobaczymy, czy usłudze Japończyków uda się ukroić dla siebie większy kawałek tortu, czy może firma będzie musiała zadowolić się okruszkami.
Co ciekawe, z analizy Ampere Analysis wynika też, że wszystkie subskrypcje z grami razem wzięte odpowiadają jedynie za 4% zysków z branży gier w Europie i Ameryce Północnej, przynosząc zaledwie 3,7 miliarda dolarów przychodu. To stosunkowo kiepski wynik, jeśli weźmie się pod uwagę fakt, że w wymienionych regionach gracze generują dla branży w sumie 81 miliardów dolarów ze sprzedaży gier w różnych wersjach, dodatków DLC, mikrotransakcji i tak dalej.
Przeczytaj też: Darmowy multiplayer w Call of Duty Vanguard
Jak już jednak ustaliliśmy, branża subskrypcji z grami wciąż jest w powijakach, więc z czasem powyższe wartości z pewnością będą piąć się w górę. A wy dołożyliście swoją cegiełkę do wyniku Game Passa? Dajcie znać w komentarzach!
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.