Game Pass przyciągnie graczy PS4, PS5 i Switcha, jeśli Microsoft kupi Activision. Ciekawa ankieta

Xbox Game Pass Activision Blizzard

Xbox Game Pass cieszy się ogromnym zainteresowaniem graczy z całego świata i nie ulega wątpliwości, że stanie się jeszcze popularniejszy, gdy Microsoft sfinalizuje przejęcie Activision Blizzard. Transakcja ma zostać domknięta najpóźniej w 2023 roku podatkowym, ale po prawdzie wszystko zależy od zgody bądź odmowy Federalnej Komisji Handlu. Przeprowadzona w styczniu ankieta wskazuje, że jeżeli Amerykanie rzeczywiście wchłoną Activision Blizzard, to zakup Game Passa rozważy także wielu graczy z konkurencyjnych dla Xboxa i PC obozów. Zaskoczenie? Raczej nie, ale fajna ciekawostka.

Chcesz kupić subskrypcję Xbox Game Pass Ultimate nawet 82% taniej? Kliknij tutaj i zobacz jak!

Xbox Game Pass zainteresuje graczy z innych platform, ale warunkiem jest przejęcie Activision przez Microsoft

Call of Duty Vanguard Xbox Game Pass
Call of Duty Vanguard to jedna z gier, które mogą trafić do Game Passa

W styczniu zespół analityków z YouGov przeprowadził ciekawą ankietę na grupie 1200 dorosłych Amerykanów i 1200 dorosłych Brytyjczyków. Uczestników badania zapytano o to, czy rozważyliby zakup subskrypcji Xbox Game Pass, jeśli Microsoft sfinalizuje przejęcie Activision Blizzard. Wyniki ankiety okazały się niezwykle ciekawe i wskazują, że jeżeli transakcja dojdzie do skutku, to Game Pass może zainteresować także użytkowników PlayStation 4, PlayStation 5, Nintendo Switch, a nawet smartfonów, m.in. tych grających w chmurze za pomocą pada do telefonu lub ekranu dotykowego.

Dokładne statystyki znajdują się poniżej. Dane pokazują, jaki procent osób grających na poszczególnych platformach i niesubskrybujących obecnie Game Passa rozważy zakup abonamentu, jeżeli Microsoft przejmie Activision Blizzard.

Wyniki wśród Amerykanów

  • Gracze Xboxa – 43%
  • Gracze PlayStation – 46%
  • Gracze Nintendo – 46%
  • Gracze PC – 42%
  • Gracze na smartfonach – 27%

Wyniki wśród Brytyjczyków

  • Gracze Xboxa – 48%
  • Gracze PlayStation – 29%
  • Gracze Nintendo – 26%
  • Gracze PC – 26%
  • Gracze na smartfonach – 20%

Według YouGov margines błędu w omawianej ankiecie wynosi 2,8%, więc statystyki wydają się być naprawdę solidne. Największe zainteresowanie wśród respondentów wzbudzała oczywiście seria Call of Duty — wszystkie inne produkcje z portfolio Activision Blizzard znalazły się daleko w tyle. Warto jednak pamiętać, że niedawno Sony zaprezentowało nowe PlayStation Plus, które w niektórych wariantach będzie konkurować z Game Passem. Gdyby ankieta została przeprowadzona po tym ogłoszeniu, to jej wyniki mogłyby być nieco inne, mimo że na razie nic nie wiadomo na temat obecności gier Activision Blizzard w subskrypcji Japończyków.

Przeczytaj też: Lista ponad 40 gier Activision Blizzard, które mogą trafić do Xbox Game Pass

W każdym razie: zakup Activision Blizzard — jeżeli oczywiście zostanie zatwierdzony — przyniesie Microsoftowi wiele korzyści i zapewni ogromne pole do rozwoju usługi Xbox Game Pass. Trzymamy kciuki, aby Amerykanie szybko dostali zielone światło.

Niektóre odnośniki w niniejszej publikacji to linki afiliacyjne. Klikając w nie, nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz rozwój portalu.

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Okazja ograniczona czasowo!
Z