Dolby Atmos na Xboxach z poważnym błędem! Może utrudniać zabawę wielu graczom

Dolby Atmos Xbox Series X S

Nie tak dawno dotarły do nas wieści, zgodnie z którymi na konsolach PlayStation 5 pojawia się wreszcie technologia Dolby Atmos. Opcja ta przez dwa lata zarezerwowana była wyłącznie dla posiadaczy Xboxów Series X|S, którzy w teorii mogli cieszyć się lepszymi doznaniami w zakresie dźwięki. No właśnie tylko „w teorii”, bo najnowszy raport Digital Foundry pokazuje, że funkcja ta na konsolach Microsoftu obarczona jest bardzo poważnym problemem, który potrafi znacząco uprzykrzyć zabawę w niektórych grach.

Technologia Dolby Atmos na Xboxach Series X|S może działać z odczuwalnym opóźnieniem

Jak wykazuje John Linneman z redakcji Digital Foundry, który wraz z kilkoma użytkownikami Xboxów przeprowadził badanie, Dolby Atmos na sprzętach od Microsoftu działa z pewnym opóźnieniem. Jednocześnie wykazał on, że problemem nie leży po stronie samej konsoli, a producenta dostarczającego oprogramowanie, bo ten sam problem pojawia się w przypadku komputerów z zainstalowanym systemem Windows 11.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Co ciekawe, problem z opóźnieniem dźwięku występuje wyłącznie w przypadku gier, a najbardziej doskwiera w przypadkach korzystania z funkcji eARC (zapewnia większą przepustowość oraz obsługuje większe prędkości przesyłu informacji), która dostępna jest w niektórych nowszych telewizorach.

Materiał Digital Foundry poruszający m.in. temat opóźnienia Dolby Atmos na Xboxach Series X|S

Warto w tym miejscu podkreślić, że Digital Foundry nie testowało opcji Dolby Atmos dla zestawów słuchawkowych, a dochodzenie oparte zostało wyłącznie o zestawy kina domowego. Możliwe więc, że przy korzystaniu z innych urządzeń końcowych problem ten nie będzie w ogóle występować lub może być odczuwalny jeszcze bardziej.

W przypadku PlayStation 5 ów problem zdaje się nie występować, a przynajmniej na moment pisania tego newsa posiadacze tych konsol nie donoszą o takich kłopotach.

Przeczytaj też: Gry podobne do Heroes 3

Sytuacja jest o tyle kuriozalna, że wyszła na jaw dopiero po dosyć długim czasie od premiery konsoli, a zapewne spora część graczy dosyć chętnie korzystała z Dolby Atmos na Xboxach. Problem ten mógł szczególnie dawać się we znaki wszystkim, którzy preferują gry rytmiczne, takie jak Hi-Fi Rush, które wręcz wymaga nienagannej synchronizacji dźwięku z wydarzeniami dziejącymi się na ekranie.

Informacje o kłopocie dość szybko dotarły także do przedstawicieli odpowiednich studiów, czego przykładem jest David Springate z Playground Games. Deweloper zapewnił, że przekaże wieści o problemie „odpowiednim ludziom”. Pozostaje więc mieć nadzieję, że rozwiązanie tego dosyć dziwnego błędu pojawi się dość szybko, do tego czasu zalecane jest, aby korzystać ze stereo, lub dźwięku nieskompresowanego 7.1 lub 5.1.

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
MEGA OKAZJA!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.