Ograniczenia PS4 prawie doprowadziły do usunięcia ważnej mechaniki w Horizon Forbidden West

Horizon Forbidden West Burning Shores

Twórcy Horizon Forbidden West podzielili się niedawno informacjami na temat wyzwań związanych z wydaniem gry na dwie generacje konsol. Choć produkcja spotkała się z niezwykle ciepłym odbiorem, w trakcie prac Guerrilla Games napotkała pewne problemy. Jak się bowiem okazuje, ograniczenia PlayStation 4 mogły doprowadzić do usunięcia jednej z najlepszych mechanik w grze.

Latanie w Horizon Forbidden West prawie zostało usunięte z powodu ograniczeń PS4

Zwiastun Horizon Forbidden West

Niedawno miała miejsce konferencja Develop:Brighton, podczas której Guerrilla Games zdradziła między innymi plany na przyszłość Aloy. Poruszono jednak również inne tematy, w tym ten dotyczący wyzwań, z jakimi zmagali się twórcy podczas tworzenia gry na dwie generacje konsol. Jak ujawnił dyrektor studia, Jan-Bart van Beek, ograniczenia sprzętowe PS4 prawie doprowadziły do usunięcia mechaniki latania z Horizon Forbidden West.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

„Niemal do samego końca nie wiedzieliśmy, czy będziemy w stanie zaimplementować opcję latania na PlayStation 4” – powiedział van Beek, po czym dodał również – „zastanawialiśmy się, czy musimy wyciąć latanie z gry? To spowoduje taki bałagan”. Ostatecznie studio Guerrilla Games było jednak w stanie zoptymalizować mechanikę latania w Horizon Forbidden West na PS4, dzięki czemu gra nie utraciła tej cennej możliwości przemierzania świata w przestworzach.

Angie Smith, która była dyrektorką studia Guerrilla Games, a aktualnie jest szefową strategii rozwoju w PlayStation Studios zaznaczyła natomiast, że początkowo zespół skupiał się na wersji gry na PS5, żeby w drugim okresie prac dostosować wersję na PS4. Jak się okazuje, wyrównanie jakości produkcji na dwóch generacjach konsol okazało się według kobiety sporym wyzwaniem.

Zobacz też: Najlepsze gry podobne do It Takes Two

Dyrektor techniczny Michiel van der Leeuw wspomniał także podczas konferencji o podnoszeniu jakości wizualnej gry. Według mężczyzny twórcy zajmowali się chmurami, roślinnością, tkaninami, skórą i wszystkimi innymi elementami na tyle dokładnie, aby każdy zrzut ekranu z Horizon Forbidden West ukazywał różnicę względem poprzedniej odsłony. Jednak jak widać Guerrilla Games mimo wielu wyzwań udało się stworzyć solidną produkcję.

O autorze
Patrycja Pietrowska
Redaktorka działów Newsy & Promocje

Grami interesuje się od kiedy pamięta, jednak pisze o nich od niedawna. Nie faworyzuje żadnej z platform i chętnie poszerza horyzonty, jeśli chodzi o gatunki. Spędziła zdecydowanie zbyt wiele czasu w Apex Legends. Poza grami kolekcjonuje płyty z muzyką.

Liczba wpisów: 916 (w redakcji od 24.05.2023)

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
KOMPUTERY DO GIER TANIE JAK NIGDY!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.