Xbox chce, aby liczyły się wszystkie gry w portfolio firmy. Znaczenie mają mieć nie tylko ogromne IP

Psychonauts 2

Microsoft i Xbox teraz posiadają większą liczbę studiów niż kiedykolwiek, a to wszystko dzięki niedawnemu przejęciu Activision Blizzard. W związku z tym mogły pojawić się wątpliwości co do zarządzania tym rozległym portfolio czy obawy o zmniejszenie znaczenia niektórych franczyz. Do sprawy odniósł się ostatnio Matt Booty, szef Xbox Game Studios.

Szef Xbox Game Studios: „Ważne jest, aby wszystkie gry miały znaczenie”

Podcast z udziałem Matta Booty’ego

W niedawnym podcaście z udziałem Matta Booty’ego poruszony został temat podejścia Microsoftu do swoich nowych zespołów. Jak mówi szef Xbox Game Studios, ważne jest, aby wszystkie gry w portfolio firmy miały znaczenie. Booty wspomina, że Xbox dąży do stworzenia miejsca, w którym kreatywni twórcy będą czuć się swobodnie i bezpiecznie.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Po pierwsze, ważne jest, aby wszystkie gry miały znaczenie. Z jednej strony masz te ogromne marki, takie jak Skyrim, jak Halo, masz te rzeczy, które istnieją od 20 lat… po drugiej stronie masz Tima Schafera tworzącego gry, takie jak Psychonauts, a potem masz zespoły takie jak Obsidian, które stworzyły Pentiment. Te dwie skrajności i wszystko pomiędzy mają znaczenie.

Matt Booty

Jak zaznaczył Booty, celem Microsoftu i zespołu Xbox nie jest przekonywanie mniejszych grup do projektów takich jak Halo. Według mężczyzny chodzi raczej o umożliwienie autorom gier swobodnego tworzenia, zachęcania do realizacji własnych pomysłów i zapewnienia im pełnej kreatywnej swobody.

Naszym zadaniem jest stworzenie systemu studyjnego, w którym te rzeczy współistnieją, i stworzenie miejsca, w którym kreatywni ludzie czują, że są bezpieczni i wspierani oraz że mogą być autentycznie sobą. […] Nie ma takiego poczucia hierarchii, gdzie ostatecznym przeznaczeniem jest praca nad Halo dla wszystkich.

Matt Booty

Zobacz też: Ranking telewizorów 75 cali

Zespoły należące do Microsoftu omawiały już korzyści płynące z pracy pod szyldem Xboxa. Niedawno w podcaście The Fourth Curtain szef studia InXile wspominał, że ma teraz więcej „wolności twórczej”. Z kolei Mike Ybarra z Blizzarda również wierzy w większą niezależność pod rządami Microsoftu.

O autorze
Patrycja Pietrowska
Redaktorka działów Newsy & Promocje

Grami interesuje się od kiedy pamięta, jednak pisze o nich od niedawna. Nie faworyzuje żadnej z platform i chętnie poszerza horyzonty, jeśli chodzi o gatunki. Spędziła zdecydowanie zbyt wiele czasu w Apex Legends. Poza grami kolekcjonuje płyty z muzyką.

Liczba wpisów: 916 (w redakcji od 24.05.2023)

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
KOMPUTERY DO GIER TANIE JAK NIGDY!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.