Jeszcze na początku marca bieżącego roku studio 11bit podzieliło się z graczami dokładną datą premiery Frostpunk 2, która ustalona została wówczas na 25 lipca 2024. Okazuje się jednak, że termin ten się zmienił i na rozpoczęcie przygody w mroźnej i dystopijnej krainie trzeba będzie sobie jeszcze trochę poczekać. Zamiast lakonicznego komunikatu dostaliśmy jednak obszerny wpis, który tłumaczy, dlaczego gra nie trafi do sprzedaży już niebawem.
Premiera Frostpunk 2 przesunięta
Dzisiaj na Twitterze/X pojawił się wpis deweloperów Frostpunk 2, w którym postanowili oni poinformować, że data premiery tej gry została przesunięta. Nowym termin debiutu jest dokładnie 20 września 2024 roku, a więc mowa o starcie gry dopiero po okresie wakacyjnym. Jednocześnie otrzymaliśmy wytłumaczenie, czemu rodzime 11bit zdecydowało się na takich ruch na niespełna miesiąc przed wydaniem pełnej wersji swojego nadchodzącego dzieła.
Okazuje się, że dotychczasowa lista rzeczy do wykonania oraz obserwacje graczy, które napływały do studia po beta testach, sprawiły, że konieczne było „lepsze ustalenie priorytetów” w trakcie produkcji. Wszystko oczywiście w celu zapewnienia możliwie jak najlepszych wrażeń w momencie wydania.
Nieco ponad dwa miesiące temu mieliście okazję zagrać w wersję beta i jesteśmy bardzo wdzięczni za opinie, którymi się z nami podzieliliście. Twoje obserwacje, wraz z istniejącą listą funkcji, nad którymi już pracowaliśmy, uświadomiły nam, że możemy lepiej ustalić priorytety, aby zagwarantować najlepsze możliwe wrażenia w momencie premiery. Aby zrobić to dobrze, potrzebujemy więcej czasu na ukończenie prac nad #Frostpunk 2. Dlatego podjęliśmy trudną decyzję o przełożeniu jego premiery na 20 września 2024 r.
11bit studios
We wpisie znalazł się także odnośnik do wpisu na Steamie, gdzie możemy przeczytać o elementach, które pojawiać się w grze, a które wymagają dodatkowej pracy. Tutaj deweloperzy podkreślili dodatki do mechanik gry, sprawiające, że rozgrywka będzie płynniejsza, szereg usprawnień UX i UI oraz funkcji „Zoom Stories”
Pierwszy z tych elementów ma poprawić płynność zabawy, dając jednocześnie więcej opcji zarządzania miastem. Mowa m.in. o przekształcaniu wybudowanych dzielnic, bardziej elastyczne zarządzanie personelem czy lepsze i bardziej złożone sposoby na radzenie sobie z protestami.
W kwestiach UX/UI mowa o poprawkach, które mają sprawić, że korzystanie z interfejsu będzie łatwiejsze i gracze nie będą musieli walczyć z HUD-em i skupić się na podejmowaniu decyzji niezbędnych do przetrwania i rozwoju miasta. Ostatni element, o którym wspomniano ma przede wszystkim dać możliwość lepszego obserwowania jednostek i ich zachowań w życiu codziennym. Pozwoli to rzecz jasna lepiej nawiązywać relację z mieszkańcami, stawiając graczy niejednokrotnie przed sporymi dylematami.
- Sprawdź aktualne ceny Frostpunk w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny Frostpunk w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny Frostpunk w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
Rzeczywiście ekipa z 11bit studios ma przed sobą jeszcze kawał roboty i przesunięcie terminu premiery nie powinno dziwić. Ważne jednak, aby ostatecznie wszystkie te zmiany i poprawki wniosły coś, co na koniec przyniesie wymierne korzyści graczom, którzy będą mogli pełnymi garściami czerpać z możliwości Frostpunk 2. Mając to na uwadze wydłużony czas produkcji jest jak najbardziej zroumiały.
Źródło: Steam, Twitter/X: Frostpunk 2
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.