Wydawca Take-Two ogłosił swoje wyniki finansowe za czwarty kwartał ubiegłego roku podatkowego oraz całe 12 miesięcy. Poza kwotami pieniężnymi poznaliśmy też wyniki sprzedaży poszczególnych gier, w tym next-genowego GTA 5. Mogłoby się wydawać, że mało kto będzie zainteresowany kolejnym wydaniem tej 9-letniej gry, ale cóż — liczby nie kłamią.
Sprzedaż next-genowego GTA 5 i innych gier Take-Two stoi na bardzo wysokim poziomie
W czwartym kwartale ubiegłego roku podatkowego przychody netto Take-Two wzrosły o 11% do 930 milionów dolarów, zaś zysk netto spadł o 49% do 111 milionów dolarów. Mimo że mamy do czynienia ze spadkiem, to i tak wyniki przewyższyły oczekiwania firmy.
Jeżeli natomiast chodzi o cały ubiegły rok finansowy, to przychody netto Take-Two wzrosły o 4% do poziomu 3,51 miliarda dolarów. Zysk netto spadł do 418 milionów dolarów, ale także i tu prognozy zostały przekroczone. Nie pieniądze są jednak najciekawsze, a wyniki sprzedaży poszczególnych gier — next-genowe GTA 5 za darmo nie zostało udostępnione, a i tak w czwartym kwartale gracze kupili ponad 5 milionów egzemplarzy odświeżonego wydania.
Na ten moment tak prezentuje się łączna sprzedaż poszczególnych gier Take-Two w liczbach:
- GTA 5 – 165 milionów kopii
- GTA (cała seria) – 375 milionów kopii
- Red Dead Redemption 2 – 44 miliony kopii
- Red Dead Redemption (cała seria) – 67 milionów kopii
- Borderlands 3 – 15 milionów kopii
- Borderlands (cała seria) – 75 milionów kopii
- BioShock (cała seria) – 39 milionów kopii
- Sid Meier’s Civilization (cała seria) – 62 miliony kopii
- NBA 2K22 – 10 milionów kopii
Przeczytaj też: Gry na słaby laptop
Nie da się ukryć, że robi wrażenie. Przyszłość Take-Two rysuje się w jasnych barwach, a do 31 marca 2023 roku wydawca planuje wypuścić na rynek aż 7 gier, w tym m.in. The Quarry, Marvel’s Midnight Suns oraz Tales from the Borderlands 2.
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.