Zaprezentowana podczas Xbox & Bethesda Games Showcase 2022 gra ARK 2 to jedna z wielu przyszłorocznych produkcji, która w dniu swojej premiery trafi do biblioteki Xbox Game Pass. Okazuje się jednak, że Microsoft wydał prawdziwą fortunę, by wspomniany tytuł zadebiutował w usłudze. Również Sony musiało sięgnąć głęboko do kieszeni, by pierwsza część ARK trafiła w marcu do abonentów PlayStation Plus.
Twórcy ARK i ARK 2 otrzymali miliony za udostępnienie swoich gier w usługach Sony i Microsoftu
Za sprawą informacji zawartych w dokumentach dostępnych na stronie Amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (SEC), ujawniono, że Microsoft zapłacił 2,3 miliona dolarów, by ARK 2 w dniu premiery trafiło do Xbox Game Pass. To jednak nie koniec informacji związanych na temat współpracy amerykańskiej firmy ze studiem Wildcard.
Gigant z Redemond wydał bowiem kolejne 2,5 miliona dolarów, by ARK: Survival Evolved – pierwsza część serii – pozostała w ofercie wspomnianej usługi przez pierwsze sześć miesięcy bieżącego roku. Warto natomiast zwrócić uwagę, że produkcja wciąż znajduje się jednak w ofercie Xbox Game Pass. Niewykluczone więc, że Microsoft wydał kolejne miliony, by tytuł pozostał w usłudze na dłużej.
Studio Wildcard otrzymało też pokaźną sumę od Sony. Wspomniane wyżej ARK: Survival Evolved było bowiem częścią marcowej oferty PlayStation Plus. Okazuje się jednak, że japońska firma – za możliwość udostępnienia gry w swojej usłudze – musiała zapłacić aż 3,5 miliona dolarów. Trzeba przyznać, że przedstawione kwoty robią wrażenie.
Zobacz też: Najlepsze gry na PS2
Warto przypomnieć, że wspomniane na początku wiadomości ARK 2 powstaje z myślą o komputerach osobistych oraz konsolach Xbox Series X i Xbox Series S. Gra ma zadebiutować na rynku w 2023 roku. Do tej pory nie ujawniono jednak dokładnej daty premiery wspomnianej produkcji.
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.