Microsoft reklamuje Call of Duty Modern Warfare 3 na Xboxach. Gracze nie kryją oburzenia

Call of Duty Modern Warfare 3 reklama na Xboxach

W momencie przejęcia Activision Blizzard przez Microsoft ta druga firma stała się właścicielem m.in. marki Call of Duty. Obecnie jesteśmy o krok od premiery Modern Warfare 3, a pierwsi zapaleńcy już od wczoraj mogą poznawać historię opowiadaną w kampanii dla jednego gracza. Okazuje się jednak, że gigant z Redmond postanowił promować tę produkcję w wyjątkowo nachalny i niezbyt przemyślany sposób.

Microsoft może zbyt nachalnie reklamować Call of Duty Modern Warfare 3 na Xboxach

Od wczoraj posiadacze konsol Xbox Series X|S po włączeniu swojego sprzętu mogą, zamiast ekranu startowego, zobaczyć pełnoekranową reklamę zachęcającą do zakupu Call of Duty Modern Warfare 3. Co ciekawe, baner ten pojawia się niemal u wszystkich użytkowników, którzy podłączyli swoją konsolę do internetu, a pewnym wyjątkiem jest tylko sytuacja, gdy zalogowany użytkownik ma poniżej 18 lat i podał to w danych konta.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

To konkretne działanie wzbudziło spore niezadowolenie wśród posiadaczy konsol Xbox, którzy już wcześniej niezbyt chętnie podchodzili do kwestii uczynienia z ekranu startowego konsoli billboardu reklamowego dla gier czy usług. Pojawiły się nawet głosy, wskazujące, że abonenci Xbox Game Pass Core lub przynajmniej Ultimate powinni mieć opcje wyłączenia reklam całkowicie.

Dodatkowo wskazuje się, że Microsoft nawet nie wysilił się na zbadanie profili graczy i wrzucił ową reklamę wszystkim. Szczególnie irytujące może to być dla wszystkich, którzy nie przepadają za strzelankami lub konkretnie serią Call of Duty.

Przeczytaj też: Ranking telewizorów 50 cali

Z drugiej strony takie działanie producenta Xboxów mogą służyć podkreśleniu, że od niedawna marka Call of Duty należy właśnie niego. To zaś może (choć nie musi) dodatkowo napędzić sprzedaż Call of Duty Modern Warfare 3, na tej konkretnej platformie. W końcu jest to jeden z najlepszych sposób utrzymywania rentowności danego ekosystemu, zwłaszcza że na samej sprzedaży konsol producenci nie zarabiają zbyt wiele, o ile w ogóle.

A co Wy sądzicie o tej formie marketingu ze strony Microsoftu? Jest w porządku, czy jednak stanowi to konkretną przesadę? Dajcie znać w komentarzach!

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
OKAZJA ROKU!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.