Next-genowy Wiedźmin 3: Dziki Gon będzie miał premierę już za kilka dni. Tymczasem CD Projekt RED pozwoliło zagrać niektórym wybrańcom, co rzuciło sporo światła na nadchodzące zmiany. Czekają nas modyfikacje grafiki oraz spore ulepszenia samej rozgrywki, a najważniejsze z nich wypunktowaliśmy poniżej.
Next-genowa aktualizacja gry Wiedźmin 3: Dziki Gon wprowadzi masę zmian — Redzi zapewnią nam ogrom poprawek, przyjemnych smaczków oraz kilka przydatnych funkcji
Wiedźmin 3: Dziki Gon w nadchodzącej aktualizacji dostanie szereg zmian wizualnych i nie tylko. Redakcja Eurogamer podsumowała wszystkie znane poprawki, jakie trafią do gry, a lista jest spora. Poza wprowadzeniem grafiki na nowy poziom pojawią się też drobne smaczki, nowe przedmioty, zadanie, a także sporo dodatkowych opcji, dzięki którym ostatnie przygody Geralta zaoferują nam w pełnie next-genowe doświadczenie.
Przechodząc do zawartości: zadanie w Diablim dole ma mieć kilka zakończeń, ale trwa maksymalnie 30 minut, oferując przy tym “niezapomniane doświadczenie”. Główną nagrodą za nie jest schemat zbroi Forgotten Wolven Gear, wyglądającej jak pancerz Henry’ego Cavilla z pierwszego sezonu Wiedźmina na Netflixie. Jej mistrzowska wersja nawiązuje do rynsztunku Geralta z drugiego sezonu. Przy okazji CD Projekt RED potwierdziło, że zmianę strojów pozostałych postaci na te znane z serialu, będzie można wyłączyć w menu gry.
Jeżeli chodzi o ulepszenia rozgrywki i warstwy wizualnej, Redzi wykorzystali 5 modów stworzonych przez społeczność i uzupełnili je własnymi poprawkami.
Lista modów zawarta w next-genowej aktualizacji do Wiedźmina 3: Dziki Gon:
- World Map Fixes autorstwa Terg500;
- Nitpicker’s Patch – Various Visual Fixes autorstwa chuckcash;
- The Witcher 3 HD Reworked Project autorstwa HalkHogan;
- FCR3 – Immersion and Gameplay Tweaks autorstwa Andrzeja Kwiatkowskiego;
- HDMR – HD Monsters Reworked Mod autorstwa Denroth.
Lista zmian CD Projekt Red dla next-genowego Wiedźmina 3:
- Dwa nowe tryby graficzne — wydajnościowy (stałe 60 klatek na sekundę) i jakościowy (Ray Tracing oraz 30 klatek na sekundę);
- Szybkie rzucanie znaków;
- Alternatywna kamera umiejscowiona bliżej postaci;
- Możliwość personalizacji wyglądu interfejsu;
- Ulepszenia warstwy graficznej;
- Poprawa naliczania obrażeń przy upadku z wysokości;
- Automatyczne zbieranie ziół;
- Trzy prędkości chodzenia, zależne od tego, jak mocno wciśniemy analog;
- Alternatywny tryb sprintu;
- Poprawki kołowego menu;
Całość uzupełniają smaczki, których CD Projekt RED nie zamieści w oficjalnym opisie. Są to przede wszystkim drobne animacje oraz funkcje. Po aktualizacji Geralt będzie na przykład zrywał zioła z konkretnych roślin, kiedy Płotka nauczy się chodzić tyłem. Ponoć, kiedy nasz protagonista znajdzie się na jej grzbiecie, koń wykona kopnięcie, po wciśnięciu ukrytego przycisku.
Zobacz też: Fajne darmowe gry na Nintendo Switch
Na koniec warto wspomnieć też o prawdopodobnie najbardziej praktycznej funkcji, jaką jest zapis stanu gry w chmurze. Ten umożliwia przenoszenie bieżącego postępu rozgrywki między urządzeniami. Taka opcja ma pojawić się nie tylko na konsolach nowej generacji, ale także na Xbox One, PS4 i (w późniejszym terminie) na Nintendo Switch.
Next-genowa aktualizacja do Wiedźmina 3: Dziki Gon pojawi się już 14 grudnia 2022 roku dla PC, Xbox Series X|S i PlayStation 5. Na konsole poprzedniej generacji (Xbox One, PlayStation 4) trafią jedynie poprawki błędów oraz nowa zawartość, bez ulepszeń w grafice. Podobnie będzie w wypadku wersji na Nintendo Switch, jednak ta pojawi się w późniejszym, bliżej nieokreślonym terminie.
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.