Poznaliśmy oficjalne wyniki sprzedaży PS5. Liczby poniżej oczekiwań

PS5

Sony w końcu ujawniło oficjalne wyniki sprzedaży PlayStation 5. Konsola Japończyków rozchodzi się jak ciepłe bułeczki, ale wyniki po prawdzie mogłyby być lepsze, gdyby nie problemy z łańcuchem dostaw. W każdym razie firma nie osiągnęła założonego celu.

Chcesz kupić subskrypcję Xbox Game Pass Ultimate nawet 98% taniej? Kliknij tutaj i zobacz jak!

Sprzedaż PlayStation 5 w liczbach

Wyniki sprzedaży PS4 i PS5 - 2022
Wyniki sprzedaży Sony

Do końnca marca 2022 roku sprzedaż PlayStation 5 osiągnęła 19,3 miliona egzemplarzy. W ciągu ostatniego tylko kwartału (pomiędzy styczniem a marcem) w ręce graczy trafiły 2 miliony sztuk PS5 i 100 tysięcy kopii PlayStation 4, co oznacza, że na dzień 31 marca PS4 osiągnęło 117 milionów sprzedanych kopii od dnia premiery.


11,5 miliona sztuk PS5 sprzedało się w minionym roku fiskalnym (kwiecień 2021 – marzec 2022) i niestety jest to znacznie gorszy wynik od prognoz z kwietnia ubiegłego roku (14,8 mln). Na 2022 rok Sony zakłada duży wzrost sprzedaży (o 34% lub 929,2 miliarda jenów) z uwagi na zwiększenie dostaw sprzętu i peryferiów oraz lepszą sprzedaż tytułów third-party.

Przeczytaj też: Najlepsze oferty na konsolę PlayStation 5

Poza wynikami PS4 i PS5 Sony pochwaliło się też liczbą subskrybentów PS Plus — na dzień 31 marca 2022 roku usługa abonamentowa Sony miała 47,4 miliona płacących abonentów. Z kolei w ostatnim miesiącu kwartału PlayStation Network miało aż 106 milionów aktywnych użytkowników.

Jeżeli chodzi o sprzedaż gier na PS4 i PS5, to w ostatnim roku fiskalnym gracze kupili 303,2 miliony egzemplarzy. Rekordowy był drugi kwartał z wynikiem na poziomie 92,7 miliona. W okresie pomiędzy styczniem a marcem 2022 rozeszło się „tylko” 70,5 mln tytułów.


Pod koniec warto wspomnieć, że ostatnio Microsoft chwalił się lepszą sprzedażą Xbox Series X|S od PS5 na kluczowych rynkach. W przeciwieństwie do Japończyków gigant z Redmont niestety nie ujawnił konkretnych liczb.

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.