Red Dead Redemption na PS4 i PS5 ze znaczącym ulepszeniem! Tego nie ma na Xboxie ani Switchu

Red Dead Redemption na Playstation

Niedawno Rockstar zapowiedział port Red Dead Redemption na PlayStation 4, PlayStation 5 i Switcha. Okazuje się jednak, że wersję na konsole Sony cechuje jedna znacząca różnica. Sprawia ona, że gra na systemach PlayStation potrafi wyglądać lepiej niż zarówno na Switchu, jak i na Xboxie.

Red Dead Redemption na PlayStation 4 i PlayStation 5 wykorzystuje FSR2

Materiał z testów Red Dead Redemption na PS4 od serwisu Digital Foundry

Wiadomo, że jako port trzynastoletniej gry, Red Dead Redemption nie będzie wyglądać tak dobrze, jak dzisiejsze produkcje. Tym bardziej oburzająca jest więc wysoka cena gry; zwłaszcza w pakiecie z Red Dead Redemption 2. Niestety, Red Dead Redemption na nowych konsolach działa jedynie w 30 klatkach na sekundę. Okazuje się jednak, że posiadacze sprzętów Sony mogą przynajmniej nacieszyć oko spójniejszym, bardziej stabilnym obrazem.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Z testów przeprowadzonych przez Digital Foundry wynika, że w przeciwieństwie do innych platform, obraz na PlayStation 4 i PlayStation 5 (w ramach wstecznej kompatybilności) pozbawiony jest postrzępionych krawędzi. Czym jest to spowodowane? Po zerknięciu w menu opcji wszystko staje się jasne.

Port Red Dead Redemption na konsolach Sony używa bowiem techniki skalowania przestrzennego FSR2 od AMD w roli antyaliasingu. Deweloperzy gry nie zablokowali jednak opcji wyboru — gracze mogą więc zamiast FSR wybrać standardowy antyaliasing FXAA, ale skutkuje to zdecydowanie gorszą jakością obrazu.

Przeczytaj też: Najlepsze gry na PS5 dla dwojga

Co ciekawe, wydania gry na PS4, PS5 (wsteczna kompatybilność) i Switcha zachowują elementy interfejsu użytkownika przygotowane dla rozdzielczości 720p. Wynikiem tego jest nieostry wygląd niektórych części gry, takich jak minimapa. A szkoda — bo diabeł tkwi w szczegółach, i to właśnie takie detale przypominają, że gra się w produkcję z roku 2010.

O autorze
Igor Podlewski
Autor

Fan produkcji z gatunku roguelite oraz gier indie ogółem. Z grami związany od dzieciństwa, kiedy to przejmował jedyny telewizor w mieszkaniu na rzecz Raymana na PlayStation 2. Obecnie, po latach rozgrywki, stara się wreszcie osiągnąć 100% postępu w The Binding of Isaac: Rebirth. W czasie wolnym od gier eksperymentuje z montażem wideo.

Liczba wpisów: 31 (w redakcji od 05.08.2023)

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
KAPITALNA OKAZJA
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.