Scenarzysta Mass Effect wspomina ostatni projekt w BioWare. Deweloper potrzebował odpoczynku od serii

mass effect legendary edition

Mac Walters znany jest ze swojej pracy przy serii Mass Effect – był głównym scenarzystą drugiej i trzeciej odsłony gry. Na początku bieżącego roku opuścił jednak BioWare po 19 latach współpracy. W ostatnim wywiadzie deweloper wspomina ostatni projekt w studio oraz czas przed odejściem z firmy.

Scenarzysta Mass Effect opowiada o ostatnim projekcie i opuszczeniu BioWare

Wywiad ze scenarzystą Mass Effect

Główny scenarzysta serii Mass Effect, Mac Walters, był niedawno gościem podcastu MinnMax. Podczas wywiadu poruszono temat odejścia dewelopera z BioWare, a także rozmawiano o założeniu nowego studia Worlds Untold. Jak wspomina Walters, decyzja o opuszczeniu firmy nastąpiła niedługo po wydaniu Mass Effect Legendary Edition, remastera oryginalnej trylogii.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Mass Effect Legendary Edition zostało wydane wiosną 2021, a ja opuściłem BioWare w wakacje 2022 roku. Był więc długi okres, w którym odpoczywałem, dystansowałem się od serii i w końcu pomyślałem sobie: „już z tym z tym skończyłem”. Dla mnie był to proces. Jestem pewien, że patrząc z zewnątrz, wyglądało to na gwałtowną decyzją, ale była to dla mnie własna, mentalna podróż.

Mac Walters

Jak wspomina deweloper, wyrażał on nawet zamiar opuszczenia renomowanego studia jeszcze przed rozpoczęciem prac nad Legendary Edition, zastanawiając się nad udziałem w tworzeniu „kolejnego Mass Effecta”. Postanowił jednak podjąć się roli reżysera zremasterowanej trylogii, uznając to za odpowiednie zamknięcie swojej przygody z kosmicznym cyklem i studiem.

Jakaś część mnie miała poczucie: „Czy chcę do tego wszystkiego wracać? Czy chcę się cofnąć?” […] Oczywiście bardzo się cieszę, że zdecydowałem się to zrobić, ponieważ osobiście nauczyłem się tak wiele przez cały ten proces, to było fantastyczne. Naprawdę podobał mi się nasz wspólny czas i było miło, ponieważ był to krótki projekt. To była jedna rzecz, która była w tym naprawdę wyjątkowa, możliwość rozpoczęcia i ukończenia prac w mniej niż trzy lata

Mac Walters

Zobacz też: Gry offline

Na koniec warto przypomnieć o Worlds Untold, czyli nowym studiu założonym przez Maca Waltersa. Przy wsparciu chińskiej firmy NetEase deweloperzy przygotowują debiutancki tytuł, który ma zapewnić „akcję i tajemnicę w zapierającym dech w piersiach świecie”. Pozostaje nam zatem czekać na kolejne projekty weterana Mass Effect.

Źródło: Games Radar, YouTube

O autorze
Patrycja Pietrowska
Redaktorka działów Newsy & Promocje

Grami interesuje się od kiedy pamięta, jednak pisze o nich od niedawna. Nie faworyzuje żadnej z platform i chętnie poszerza horyzonty, jeśli chodzi o gatunki. Spędziła zdecydowanie zbyt wiele czasu w Apex Legends. Poza grami kolekcjonuje płyty z muzyką.

Liczba wpisów: 916 (w redakcji od 24.05.2023)

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
ŚWIETNA PROMOCJA
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.