Od październikowego pokazu Silent Hill Transmission wiadome jest, że nad długo wyczekiwanym Silent Hill 2 Remake pracuje krakowskie studio Bloober Team. Dosłownie kilka dni temu dowiedzieliśmy się także, że odświeżona wersja kultowego horroru mimo poszanowania dla oryginału będzie się od niego nieco różnić.
W niedawnej rozmowie z portalem Gaming Bolt jeden z producentów studia — Maciej Głomb — zdradził nieco więcej informacji na temat projektu zleconego przez Konami oraz dalszych planów studia.
Sukces Resident Evil 2 Remake jest punktem odniesienia dla Bloober Team przy produkcji Silent Hill 2 Remake
W trakcie rozmowy mężczyzna zdradził, że Bloober Team bardzo mocno inspiruje się sukcesem, jaki odniósł Resident Evil 2 Remake. Odświeżona wersja horroru od Capcomu stanowi dla studia punkt odniesienia dla tego, jak powinny wyglądać odświeżone wydania klasycznych gier.
Deweloper zaznaczył również, iż zdaje sobie sprawę, że marki Silent Hill oraz Resident Evil postrzegane są jako wzajemni rywale, jednak skierowane są do podobnej grupy odbiorców.
Ponadto studiu zależy na stworzeniu jak najlepszej gry, która zadowoli wszystkich fanów serii i dlatego „wykorzystają wszystkie dostępne środki, aby to zrobić”.
Przeczytaj też: Smartwatch damski — ranking
W wywiadzie poruszono także kwestię dalszej współpracy pomiędzy Bloober Team a Konami po premierze Silent Hill 2 Remake. W tej sprawie mężczyzna stwierdził jedynie, że „to się dopiero okaże” i nie można niczego wykluczać. Zapewne wiele zależeć będzie sukcesu samej gry oraz dalszych planów Konami na przyszłość.
Pozostaje więc mieć nadzieję, że deweloperzy Bloober Team uniosą ciężar odpowiedzialności, który spoczywa teraz na ich barkach, a japońska korporacja nadal podtrzyma swoje plany współpracy z zewnętrznymi studiami deweloperskimi.
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.