Jak już wiemy, studio odpowiedzialne za The Day Before zostało zamknięte. Do sytuacji doprowadziły nie tylko kontrowersje wokół tytułu, ale i fatalna premiera. Teraz w sieci pojawił się komentarz ze strony byłego dewelopera, który pracował nad wspomnianą grą.
The Day Before nie było postrzegane jako MMO przez byłego dewelopera ze studia Fntastic
Z deweloperem, który pracował przy The Day Before, udało się porozmawiać redakcji portalu DualShockers. Proszący o anonimowość były pracownik studia Fntastic podzielił się kilkoma szczegółami dotyczącymi procesu powstawania produkcji. Jak relacjonuje deweloper, tytuł nie był postrzegany przez niego jako projekt MMO, a prace przebiegały w chaotycznej atmosferze.
Nigdy nie postrzegałem tego jako projektu MMO. Nikt z naszego zespołu nie wie, dlaczego nazwali tę grę MMO. Zawsze była to strzelanka z perspektywy trzeciej osoby, z pewną mechaniką kooperacji. Nie zaimplementowano ani jednej mechaniki RPG. Rozwój umiejętności postaci był jednym z pomysłów w fazie prototypu, ale to wszystko.
Były pracownik Fntastic
Były deweloper pracujący przy The Day Before nie był w stanie wyjaśnić, dlaczego pojawiła się tak duża rozbieżność pomiędzy tym, jak grę reklamowano, a jaki produkt ostateczne otrzymali gracze. Niemniej sugeruje, że jednym z głównych czynników mogła być słaba komunikacja pomiędzy założycielami studia Fntastic, Eduardem i Aisenem Gotovtsev, a pracownikami.
Według rozmówcy założyciele mieli rządzić studiem w sposób nie tylko bardzo chaotyczny, ale też autorytarny. Pracownicy, którzy kwestionowali wybory i decyzje szefostwa, mieli żegnać się ze studiem. Co więcej, to rodzeństwo Gotovtsevów rzekomo zawsze miało decydujący głos w kwestii tego, co ostatecznie trafia do gry.
Wiele dobrych pomysłów naszego zespołu zostało odrzuconych, ponieważ [szefowie – dop. red.] ich nie zaakceptowali, takich jak czat głosowy. Każdy, kto narzekał za bardzo, był wyrzucany z zespołu. Wiele głupich pomysłów zostało wdrożonych, usuniętych i wdrożonych ponownie, ponieważ bracia myśleli, że wiedzą lepiej od nas o tym, czego chcą ludzie. Zmarnowano ogromną ilość czasu i pracy, ponieważ trzeba było wykonywać pewne rzeczy od nowa.
Były pracownik Fntastic
Zobacz też: Ranking telewizorów 75 cali
- Sprawdź aktualne ceny PlayStation 5 w Media Expert NASZ WYBÓR
- Sprawdź aktualne ceny PlayStation 5 w RTV EURO AGD
- Sprawdź aktualne ceny PlayStation 5 w Media Markt
- Sprawdź aktualne ceny PlayStation 5 na Allegro
Były pracownik Fntastic nie sądzi również, aby „dyrektorzy generalni otrzymali jakiekolwiek pieniądze ze sprzedaży”. Warto wspomnieć, że wydawca współpracował ze Steamem w sprawie refundów. Ostatecznie, zgodnie z oświadczeniem na platformie X, wszyscy gracze zainteresowani zwrotem produktu odzyskają pieniądze – niezależnie od czasu spędzonego w grze.
Źródło: DualShockers, Twitter
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.