The Day Before „nigdy nie miało być MMO”. Według byłego pracownika Fntastic w studio panował chaos

the day before

Jak już wiemy, studio odpowiedzialne za The Day Before zostało zamknięte. Do sytuacji doprowadziły nie tylko kontrowersje wokół tytułu, ale i fatalna premiera. Teraz w sieci pojawił się komentarz ze strony byłego dewelopera, który pracował nad wspomnianą grą.

The Day Before nie było postrzegane jako MMO przez byłego dewelopera ze studia Fntastic

The Day Before
The Day Before

Z deweloperem, który pracował przy The Day Before, udało się porozmawiać redakcji portalu DualShockers. Proszący o anonimowość były pracownik studia Fntastic podzielił się kilkoma szczegółami dotyczącymi procesu powstawania produkcji. Jak relacjonuje deweloper, tytuł nie był postrzegany przez niego jako projekt MMO, a prace przebiegały w chaotycznej atmosferze.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Nigdy nie postrzegałem tego jako projektu MMO. Nikt z naszego zespołu nie wie, dlaczego nazwali tę grę MMO. Zawsze była to strzelanka z perspektywy trzeciej osoby, z pewną mechaniką kooperacji. Nie zaimplementowano ani jednej mechaniki RPG. Rozwój umiejętności postaci był jednym z pomysłów w fazie prototypu, ale to wszystko.

Były pracownik Fntastic

Były deweloper pracujący przy The Day Before nie był w stanie wyjaśnić, dlaczego pojawiła się tak duża rozbieżność pomiędzy tym, jak grę reklamowano, a jaki produkt ostateczne otrzymali gracze. Niemniej sugeruje, że jednym z głównych czynników mogła być słaba komunikacja pomiędzy założycielami studia Fntastic, Eduardem i Aisenem Gotovtsev, a pracownikami.

Według rozmówcy założyciele mieli rządzić studiem w sposób nie tylko bardzo chaotyczny, ale też autorytarny. Pracownicy, którzy kwestionowali wybory i decyzje szefostwa, mieli żegnać się ze studiem. Co więcej, to rodzeństwo Gotovtsevów rzekomo zawsze miało decydujący głos w kwestii tego, co ostatecznie trafia do gry.

Wiele dobrych pomysłów naszego zespołu zostało odrzuconych, ponieważ [szefowie – dop. red.] ich nie zaakceptowali, takich jak czat głosowy. Każdy, kto narzekał za bardzo, był wyrzucany z zespołu. Wiele głupich pomysłów zostało wdrożonych, usuniętych i wdrożonych ponownie, ponieważ bracia myśleli, że wiedzą lepiej od nas o tym, czego chcą ludzie. Zmarnowano ogromną ilość czasu i pracy, ponieważ trzeba było wykonywać pewne rzeczy od nowa.

Były pracownik Fntastic

Zobacz też: Ranking telewizorów 75 cali

Były pracownik Fntastic nie sądzi również, aby „dyrektorzy generalni otrzymali jakiekolwiek pieniądze ze sprzedaży”. Warto wspomnieć, że wydawca współpracował ze Steamem w sprawie refundów. Ostatecznie, zgodnie z oświadczeniem na platformie X, wszyscy gracze zainteresowani zwrotem produktu odzyskają pieniądze – niezależnie od czasu spędzonego w grze.

Źródło: DualShockers, Twitter

O autorze
Patrycja Pietrowska
Redaktorka działów Newsy & Promocje

Grami interesuje się od kiedy pamięta, jednak pisze o nich od niedawna. Nie faworyzuje żadnej z platform i chętnie poszerza horyzonty, jeśli chodzi o gatunki. Spędziła zdecydowanie zbyt wiele czasu w Apex Legends. Poza grami kolekcjonuje płyty z muzyką.

Liczba wpisów: 916 (w redakcji od 24.05.2023)

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
TYLKO DO 31.12!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.