Można powiedzieć, że od pewnego czasu Xbox Series S nie ma wśród deweloperów najlepszej opinii, a zwłaszcza tych, którzy zmuszeni są tworzyć gry na tę konsolę. Najczęściej wskazują oni, że optymalizacja produkcji pod tak ograniczony sprzęt jest wyjątkowo problematyczna, a jeden z deweloperów przyznał, że wolałby, żeby ta konsola w ogóle nie powstawała. Teraz do krytyki tego urządzenia dołączył deweloper ze studia odpowiedzialnego za Dune Awakening.
Xbox Series S wyzwaniem dla twórców Dune Awakening
Scott Junior ze studia Funcom odpowiedzialnego za Dune Awakening udzielił ostatnio wywiadu dla serwisu VG247, którym opowiedział nieco o stronie technicznej tej produkcji. Wyznał on, że jednym z problemów, jakie napotyka, jest konieczność optymalizacji produkcji pod Xbox Series S, co deweloper określił jako „wyzwanie”.
To jeden z powodów, dla których najpierw wychodzimy na PC. Potrzeba wiele optymalizacji, którą musimy wykonać przed wydaniem na Xboksa. Ale tak, Xbox Series S to wyzwanie.
Scott Junior
W dalszej części stwierdził, że studiu zależy na tym, aby gra wszędzie działała dobrze na wszystkich urządzeniach i to bez względu na optymalizację. Inna sprawa, że ambicją deweloperów jest sprawienie, żeby Dune Awakening wyglądało jak najbardziej efektownie.
Ma być to możliwe dzięki możliwościom silnika Unreal Engine 5, a deweloperzy robią wszystko, aby tytuł po prostu prezentował się maksymalnie jak najlepiej na możliwie każdej konfiguracji sprzętowej.
Unreal [Engine — przyp. red] w pewnym sensie wykonuje za nas dużą część pracy. My bardziej skupiamy się na optymalizacji zasobów i korzystaniu z różnych technologii, czy to FSR, czy innych, w celu replikacji klatek. Chcemy, aby gra wyglądała oszałamiająco na wysokich poziomach -koniec, czy masz 3070, czy 4090, ale chcemy też, żeby dobrze wyglądało… Nie sądzę, że opublikowaliśmy jeszcze naszą minimalną specyfikację, ale wiesz, potężne karty sprzed kilku lat powinny być w stanie uruchomić grę. Powinna ona też wyglądać dobrze – nie będzie w stanie wykorzystać opcji ustawień ultra, ale nadal będzie wyglądać ładnie.
Scott Junior
Na razie jednak deweloper nie powiedział, kiedy studio będzie w stanie ujawnić wymagania sprzętowe na PC. Najwidoczniej prace nad optymalizacją i obraniem odpowiednich pułapów dla poszczególnych wartości wymagają jeszcze trochę czasu.
To już ostatni moment, aby kupić subskrypcję Xbox Game Pass Ultimate nawet 85% taniej! Nie ma czasu do stracenia, dlatego jeżeli chcesz skorzystać z OKAZJI ROKU, zanim wygaśnie, wybierz jeden z naszych poradników i postępuj zgodnie z przedstawionymi tam instrukcjami.
- 3 lata Xbox Game Pass Ultimate za 400 zł (szczególnie polecamy ❤️)
- Przedłużenie Xbox Game Pass Ultimate 78% taniej dla AKTUALNYCH UŻYTKOWNIKÓW (szczególnie polecamy ❤️)
- 270 dni Xbox Game Pass Ultimate za 110 zł
- 540 dni Xbox Game Pass Ultimate za 175 zł
- 750 dni Xbox Game Pass Ultimate za 255 zł
Co tu dużo mówić – radzimy się spieszyć. Ceny idą w górę z dnia na dzień, więc sama okazja może przestać być „okazją” w każdej chwili.
Martwić może jednak kwestia Xboxa Series S, które najwidoczniej daje się mocno we znaki kolejnemu studiu. Cieszyć można jedynie, że deweloperzy podchodzą do tematu, jak do wyzwania, a nie traktują tego jako kary.
Źródło: vg247
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.