XGP.pl obchodzi 1. urodziny! Podsumowanie roku i zmiany na portalu

1. urodziny XGP.pl

Choć ciężko nam w to uwierzyć, XGP.pl ma już rok. Dokładnie 1 maja 2021 roku portal został otwarty dla czytelników, a pierwsze osoby mogły zapoznać się z naszymi artykułami i newsami. Mimo że w istocie pierwszy wpis na łamach serwisu został opublikowany 2 lutego ubiegłego roku, to wówczas wciąż trwały prace techniczne. Zajęło nam kilka ładnych miesięcy, aby XGP.pl działało i wyglądało tak dobrze jak teraz.

Ostatnie 365 dni było dla nas niezwykle pracowitych. XGP.pl rosło (i wciąż rośnie) z miesiąca na miesiąc, ale my mamy apetyt na więcej. Zanim przejdziemy do zmian, które czekają nasz portal, najpierw pokrótce podsumujmy rok naszej działalności.

„Roczek” XGP.pl to czas podsumowań, ale też zmian — na początek podsumowanie

Jak już ustaliliśmy, XGP.pl wystartowało 1 maja 2021 roku. Od tego czasu nasz portal przekroczył ponad milion wyświetleń, notując wzrosty z miesiąca na miesiąc. Do tego opublikowaliśmy kilka newsów, na podstawie których swoje publikacje przygotowywały największe światowe media, takie jak IGN, Eurogamer, GameSpot, GamesRadar, PC Gamer, MSN, USA Today i inni. Przez pierwszy rok działalności na XGP.pl wylądowało łącznie 726 publikacji (łącznie z tą i tymi, które pojawią się w serwisie jeszcze dzisiaj). Nie jest to przesadnie imponujący wynik, ale już wkrótce teksty na naszej stronie będą się pojawiały znacznie częściej.

Od samego początku XGP.pl było portalem o Xbox Game Pass i dotychczas publikowaliśmy teksty niemalże jedynie związane z subskrypcją Microsoftu. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się nasze artykuły z topowymi grami z Game Passa (np. strzelanki, horrory, RPG-i, przygodówki), a także poradniki objaśniające, w jaki sposób kupić wspominany abonament taniej. Od początku istnienia XGP.pl, skorzystały z nich już tysiące graczy — często obserwujemy, że nasze tutoriale są podawane dalej na różnego rodzaju forach czy grupach, a to bardzo miłe.

Na ten moment nasz profil na Facebooku ma już ponad 3700 polubień, a w ciągu ostatnich 28 dni doszło ponad 200 „lajków”. Sporym „wzięciem” cieszy się również nasza grupa zrzeszająca polską społeczność Xbox Game Pass. Liczy ona blisko 3400 graczy.

Nie inwestowaliśmy przesadnie dużych pieniędzy w reklamę XGP.pl, a mimo wszystko przez miniony rok wykręciliśmy naprawdę niezłe wyniki. A będzie jeszcze lepiej, bo począwszy od dzisiaj, portal przechodzi transformację. Więcej poniżej.

Zmiany na XGP.pl — poszerzamy grono odbiorców i rozszerzamy tematykę serwisu

Dotychczas pisaliśmy jedynie na temat Xbox Game Pass, ale to się zmienia. Przestajemy publikować teksty związane wyłącznie z subskrypcją Microsoftu i konsolami tej firmy, bo sami gramy na różnych platformach i wierzymy, że osób takich jak my jest znacznie więcej. Od teraz będziemy pisać także o grach na PC, PlayStation i Nintendo, choć nie oznacza to, że porzucamy temat Xboxa i Game Passa. Wręcz przeciwnie — na XGP.pl nadal będą się pojawiać publikacje związane z Game Passem i Xboxem w takiej samej częstotliwości jak dotychczas (lub jeszcze większej), ale poza tym zaczniemy również omawiać inne platformy.

Pisząc o samym Game Passie, w pewnym momencie dotarlibyśmy do muru. Chcemy jednak poszerzyć grono naszych odbiorców i docierać do nowych osób. Aby móc dostarczać Wam jeszcze więcej lepszych jakościowo tekstów, w najbliższym czasie rozpoczniemy rekrutację na newsmanów i recenzentów, bo potrzebujemy rozbudować naszą redakcję.

Swoją drogą, jeżeli zastanawia Was „tajemnicze logo” obok naszego, to już spieszymy z wyjaśnieniami. Otóż nawiązaliśmy współpracę ze sklepem internetowym Instant Gaming, który ma w swojej ofercie m.in. cyfrowe gry na różne platformy. Jeżeli szukacie tytułów w dobrych cenach, to być może znajdziecie u nich coś dla siebie.

XGP.pl to od teraz portal o grach i konsolach

Zapewne niektórzy z Was sceptycznie przyjmą transformację XGP.pl, ale chcemy zapewnić, że mamy na siebie pomysł. W ciągu kilku najbliższych lat chcemy wejść do czołówki polskich portali o grach i konsolach, jednak w przeciwieństwie do zdecydowanej większości naszej konkurencji, skupimy się wyłącznie na gamingu. Nie zamierzamy poszerzać tematyki naszego serwisu dodatkowo o filmy czy seriale — XGP.pl ma być swojego rodzaju oazą graczy, gdzie przeczytacie tylko o grach, konsolach i odrobinie technologi leżącej w granicach zainteresowań przeciętnego entuzjasty wirtualnej rozrywki.

Nie planujemy też pisać o niczym, byleby tylko coś opublikować. Nie znajdziecie u nas również clickbaitów wywołujących tanie sensacje, bo dziennikarstwo niskich lotów nie leży w granicach naszych zainteresowań, a poza tym chcemy traktować Was uczciwie. Dobrze wiemy, jak bardzo potrafi zdenerwować tytuł wprowadzający w błąd.

Dalsze plany rozwoju

W ciągu najbliższych miesięcy chcielibyśmy wdrożyć system rejestracji kont na XGP.pl. Prędzej czy później zrezygnujemy też z systemu komentarzy Disqus na rzecz własnych, nowoczesnych komentarzy. Zarejestrowanym użytkownikom planujemy udostępnić możliwość dodawania awatarów, zbierania odznak i punktów reputacji, komentowania, oceniania komentarzy innych, wysyłania prywatnych wiadomości i tak dalej.

Jak na razie jest to jednak pieśń przyszłości, ale w związku z XGP.pl mamy ogromne plany i będziemy dążyć do ich realizacji. Chcemy, aby nasz portal był miejscem, w którym gracze mogą poczytać teksty na interesujące ich tematy, a także integrować się z innymi entuzjastami, np. prowadząc zacięte dyskusje w komentarzach czy wymieniając się spostrzeżeniami na PW. Kiedy już rozpoczniemy prace nad modułem społeczności, to na pewno damy Wam znać.

Kilka słów na koniec i pytanie do Was

Mamy nadzieję, że mimo nadchodzących zmian nie przestaniecie do nas zaglądać. Uwierzcie — XGP.pl będzie coraz lepsze, zarówno pod względem tekstów, jak i technicznie. Znajdziecie u nas wyłącznie publikacje na temat gier i konsol z domieszką technologii, bez clickbaitów i treści „na siłę”.

Tymczasem, drodzy czytelnicy, dajcie znać w poniższej ankiecie, od jak dawna do nas zaglądacie!

Od jak dawna zaglądasz na XGP.pl?

Zobacz wyniki

Możecie również napisać w komentarzach, co sądzicie o nadchodzących zmianach. Chętnie posłuchamy też, co możemy zrobić lepiej od naszej konkurencji — co najbardziej irytuje Was w branżowych portalach? Przeczytamy każdy komentarz!

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.