Ogłoszona niedawno konkretna data premiery Baldur’s Gate 3 okazała się dla wielu Xboxowych graczy sporym rozczarowaniem, bo studio Larian nie podało żadnych informacji, aby tytuł ten zmierzał na konsole „Zielonych”. Niedługo potem pojawił się informację, że wersja na najnowszy sprzęt Microsoftu powstaje, jednak zespół deweloperski napotkał „pewne problemy techniczne”. Powodem tych trudności może konsola Xbox Series S, która nie pozwala deweloperom na implementację jednej z ważniejszych funkcji.
Larian ma ponoć problemy z implementacją funkcji splitscreeen w Baldur’s Gate 3 na konsolach Xbox Series S
W najnowszym odcinku podcastu DF Weekly redaktorzy portalu Digital Foundry postanowili odnieść się do braku konkretnej daty premiery Baldur’s Gate 3 na konsolach Xbox Series X|S. Dziennikarze wskazują, że powodem tego stanu rzeczy mogą problemy studia Larian związane z implementacją trybu splitscreen na konsolach Xbox Series S.
Rozmówcy wskazują, że jest to pierwsze doniesienie tego rodzaju, według którego słabsza konsola Xbox ma problemy z implementacją konkretnej funkcji. Ze względu na wymogi wydawnicze stawiane przez Microsoft Larian nie może okroić żadnej opcji gameplayu na potrzeby wydania dedykowanego popularnej „esce”.
John Linneman z Digital Foundry wskazuje, że Microsoft powinien zrezygnować ze swojej obecnej polityki i umożliwić twórcom nieoferowanie pewnych funkcji na konsolach Xbox Series S. Uważa on także, że wolałby doczekać się pełnego wykorzystania możliwości oferowanych przez najmocniejszą konsolę „Zielonych” niż sytuacji, gdzie coś ominie graczy ze względu na przystosowanie gry do znacznie słabszego sprzętu.
Przeczytaj też: Myszka do drag click — najlepsze modele
- Sprawdź aktualne ceny Xbox Series S w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny Xbox Series S w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny Xbox Series S w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
Nie są to pierwsze doniesienia na temat problemów z jakimi mierzą się deweloperzy przy przygotowywaniu gier na Xbox Series S. Jeszcze w październiku jeden z członków studia Bossa Studios określi „eskę” mianem „kuli u nogi dla deweloperów”. W jeszcze dosadniejszych słowach wyraził się pracownik Rocksteady Studios, który nazwał słabszą konsolę Microsoftu „ziemniakiem”, który jeszcze nie raz spowoduje firmom tworzącym gry wiele problemów.
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.