Sony współpracuje z Epic Games, aby zmniejszyć opóźnienie w bijatykach na PS5

Sony i Epic Games

Sony i Epic Games żyją w dobrych relacjach. Dzisiaj dowiedzieliśmy się, że obie firmy nawiązały współpracę, aby rozwiązać problem z opóźnieniem w bijatykach na PlayStation 5. Mimo że problem wydaje się dość niszowy, to w istocie irytuje wielu graczy.

Współpraca Sony i Epic Games nad input lagiem w grach na PlayStation 5

Pod względem opóźnienia (tzw. input laga) w bijatykach na konsolach zawsze wygrywał Xbox. Na PlayStation opóźnienie jest zauważalnie wyższe, co nie podoba się wielu fanom bijatyk. Po prawdzie trudno się temu dziwić, bo w tytułach wspierających crossplay może to prowadzić do nierównej walki — przykładowo, gracz bawiący się na Xboxie Series X będzie mógł zareagować szybciej niż posiadacz PS5.

Przeczytaj też: PS5 z dwoma grami dostępne w promocji od 2888 zł z wysyłką

Trzeba jednak zaznaczyć, że problem dotyczy tylko produkcji na bazie Unreal Engine. Dlatego też w sprawę rozwiązania niedogodności zaangażowało się Epic Games (twórcy Unreal Engine) oraz Sony, czyli firma odpowiadająca za PlayStation 5. Na łamach popularnego forum przedstawiciel Epic Games — Simone DiGravio — skomentował, że firma jest świadoma problemu i już pracuje z Sony nad jego rozwiązaniem. Jednocześnie Tim Sweeney i spółka zamierzają wesprzeć deweloperów, których produkcje borykają się z problemem wyższego input laga na PS5, a także zadbać, aby ostatecznie gry „błyszczały jednakowo niezależnie od platformy”.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Ciężko powiedzieć, kiedy rozgrywka w bijatykach na Unreal Engine zostanie wyrównana pomiędzy Xboxem a PlayStation, ale trzymajmy kciuki, aby jak najprędzej. Mimo że najnowsze wyniki sprzedaży PS5 nie spełniły oczekiwań, to Sony planuje dostarczyć w tym roku o 56% więcej sztuk PlayStation 5 na rynek. A im więcej posiadaczy PS5, tym więcej osób odpali bijatyki, dlatego dobrze, że Sony nie zamierza biernie przyglądać się problemowi.

O autorze
Kacper Kościański
Redaktor naczelny & CEO

Ojciec-założyciel XGP.pl. Zapalony gracz od najmłodszych lat, przygodę z dziennikarstwem growym zaczynał na własnych blogach, o których dzisiaj nikt już nie pamięta. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
TYLKO DO 31.12!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.