Sony współpracuje z Epic Games, aby zmniejszyć opóźnienie w bijatykach na PS5

Sony i Epic Games

Sony i Epic Games żyją w dobrych relacjach. Dzisiaj dowiedzieliśmy się, że obie firmy nawiązały współpracę, aby rozwiązać problem z opóźnieniem w bijatykach na PlayStation 5. Mimo że problem wydaje się dość niszowy, to w istocie irytuje wielu graczy.

Współpraca Sony i Epic Games nad input lagiem w grach na PlayStation 5

Pod względem opóźnienia (tzw. input laga) w bijatykach na konsolach zawsze wygrywał Xbox. Na PlayStation opóźnienie jest zauważalnie wyższe, co nie podoba się wielu fanom bijatyk. Po prawdzie trudno się temu dziwić, bo w tytułach wspierających crossplay może to prowadzić do nierównej walki — przykładowo, gracz bawiący się na Xboxie Series X będzie mógł zareagować szybciej niż posiadacz PS5.

Przeczytaj też: PS5 z dwoma grami dostępne w promocji od 2888 zł z wysyłką

Trzeba jednak zaznaczyć, że problem dotyczy tylko produkcji na bazie Unreal Engine. Dlatego też w sprawę rozwiązania niedogodności zaangażowało się Epic Games (twórcy Unreal Engine) oraz Sony, czyli firma odpowiadająca za PlayStation 5. Na łamach popularnego forum przedstawiciel Epic Games — Simone DiGravio — skomentował, że firma jest świadoma problemu i już pracuje z Sony nad jego rozwiązaniem. Jednocześnie Tim Sweeney i spółka zamierzają wesprzeć deweloperów, których produkcje borykają się z problemem wyższego input laga na PS5, a także zadbać, aby ostatecznie gry „błyszczały jednakowo niezależnie od platformy”.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Ciężko powiedzieć, kiedy rozgrywka w bijatykach na Unreal Engine zostanie wyrównana pomiędzy Xboxem a PlayStation, ale trzymajmy kciuki, aby jak najprędzej. Mimo że najnowsze wyniki sprzedaży PS5 nie spełniły oczekiwań, to Sony planuje dostarczyć w tym roku o 56% więcej sztuk PlayStation 5 na rynek. A im więcej posiadaczy PS5, tym więcej osób odpali bijatyki, dlatego dobrze, że Sony nie zamierza biernie przyglądać się problemowi.

O autorze
Kacper Kościański
Redaktor naczelny & CEO

Zapalony gracz od najmłodszych lat, przygodę z dziennikarstwem growym zaczynał na własnych blogach, o których dzisiaj nikt już nie pamięta. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
KOMPUTERY DO GIER TANIE JAK NIGDY!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.