Xbox, PlayStation czy Steam? Oto, z jakich platform korzystają najczęściej gracze w Polsce i na świecie

steam playstation xbox

Wojna pomiędzy graczami o to, który sprzęt do grania jest najlepszy, trwa i nawet przemówienie aktora wcielającego się w Kratosa namawiającego do zakończenia tego sporu niewiele zmieni. The GameDiscoverCo postanowiło sprawdzić, z jakich platform korzystają fani gier na całym świecie. Przeanalizowali oni publiczne profile użytkowników Xboxów, PlayStation oraz Steama i gdzie dana platforma jest najbardziej popularna.

W USA królują Xboxy i PlayStation; Steam jest platformą bardziej międzynarodową

PlayStation Statystyki
Procent użytkowników PlayStation z całego świata

Na pierwszy ogień The GameDiscoverCo postanowiło sprawdzić, skąd pochodzą użytkownicy PlayStation. Nie powinno być zaskoczeniem, że najwięcej graczy korzystających z PS pochodzi ze Stanów Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii, gdzie w ostatnim czasie wzrosła sprzedaż ze względu na zwiększoną dostępność najnowszej konsoli Sony. Stanowią oni 44,8% konsumentów z całego świata. Polacy natomiast należą do 1,9% wszystkich użytkowników PlayStation.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■
Xbox Statystyki
Procent użytkowników Xboxów z całego świata

Fanów Xboxów również najwięcej jest w USA oraz Wielkiej Brytanii — łącznie stanowią oni 48,5% graczy z całego świata. Co pokazuje, że między użytkownikami korzystającymi z konsol jest w tych dwóch krajach remis, z niewielkim wskazaniem na „Zielonych”. Warto zauważyć, że ze sprzętu od Microsoftu częściej korzystają mieszkańcy Chin oraz Brazylii czy Meksyku w porównaniu do PlayStation. Polacy są na 14 miejscu, stanowiąc 1,4% użytkowników z całego świata.

Steam Statystyki
Procent użytkowników Steam z całego świata

Platforma Steam według badania The GameDiscoverCo jest najbardziej wyrównana pod względem narodowości. Choć nadal najwięcej użytkowników platformy od Valve pochodzi z USA (13,7%), to tuż za nimi uplasowały się Chiny (12,3%) oraz Rosja (9,7%). Warto dodać, że Chińczycy muszą korzystać z „nieoficjalnych” profili na Steamie, ponieważ teoretycznie powinni użytkować swoją rodzimą platformę, natomiast Rosjanie ze względu na wojnę kombinują z płatnościami w obcej walucie i VPN-em.

Polacy na Steamie zajmują 10 miejsce i stanowią 2,5% wszystkich użytkowników. W porównaniu do PlayStation oraz Xboxa można śmiało stwierdzić, że najchętniej korzystamy z komputerów osobistych. Jako ciekawostkę warto dodać, że na platformie od Valve jest niedobór gier z polską lokalizacją, choć na szczęście ulega to poprawie.

Podsumowując, The GameDiscoverCo zauważa, że Turcja oraz Argentyna są nadreprezentowane, ze względu na inflację i użytkowników z innych krajów, którzy chcą zaoszczędzić i kupują subskrypcje z lokalizacją z tych właśnie państw. Warto zauważyć, że Microsoft zdecydował się już na pierwsze kroki, aby nieco przystopować ten proceder.

Zobacz też: Najlepsze gry platformowe

A Wy korzystacie z Xboxów, PlayStation czy jednak komputerów osobistych? Dajcie znać w komentarzu poniżej!

O autorze
Magda Żugier
Autor

Pierwsze kroki w świecie gier stawiała budując drogi w Faraonie czy pływając statkiem w Sea Dogs. Nie przepada za multiplayerami, za to kocha gry z długą fabułą, ale specjalne miejsce na jej półce zawsze zajmuje FIFA. Jeśli nie gra na konsoli, słucha muzyki lub gra na gitarze. Pewnego dnia wystąpi w Masterchefie.

Liczba wpisów: 190 (w redakcji od 14.03.2023)

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
KOMPUTERY DO GIER TANIE JAK NIGDY!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.