CD Projekt przedstawił podsumowanie 3. kwartału 2022 roku, który okazał się najlepszy w historii polskiego studia. Za sukces odpowiada między innymi solidna sprzedaż aktualizowanego Cyberpunka 2077 wsparta przez świetne wyniki anime osadzonego w tym uniwersum. Deweloper podsumował też obraną strategię oraz przypomniał plan na następne lata.
Grupa CD Projekt osiągnęła rentowność na poziomie 40% dzięki sprzedaży Cyberpunka 2077
Piotr Nielubowicz, Wiceprezes Zarządu CD Projekt ds. finansowych, przedstawił wyniki grupy kapitałowej za 3. kwartał 2022 roku. Okazało się, że w okresie lipiec-wrzesień CD Projekt osiągnął 246 mln złotych skonsolidowanych przychodów, uzyskując zysk netto grupy na poziomie 99 mln złotych. Bohaterem tego sukcesu jest Cyberpunk 2077, który sprzedał się w nakładzie 20 mln egzemplarzy do końca września. Nielubowicz podkreślił przy tym znaczenie aktualizacji 1.6 oraz anime Cyberpunk 2077 Edgerunners, które tchnęły nowe życie po kontrowersyjnej premierze gry.
Ostatecznie grupa osiągnęła rentowność na poziomie 40% oraz najlepsze w historii wyniki za trzeci kwartał, co powinno uspokoić przyszłych i obecnych inwestorów. Ich zadowolenie jest bardzo ważne, gdyż CD Projekt stawia na strategię długofalowego rozwoju.
Zobacz też: Jak sprawdzić, czy telewizor ma DVB-T2 HEVC
W ramach przypomnienia, CD Projekt RED na początku października tego roku zapowiedziało 6 nowych projektów, w tym kontynuację Cyberpunka 2077, kilka gier z uniwersum Wiedźmina, z czego jedna została ujawniona jako Wiedźmin Remake, a także całkowicie nowe IP z roboczą nazwą Hadar. Wszystkie jednak są dopiero w początkowej fazie rozwoju, a w najbliższej przyszłości możemy liczyć “tylko” na next-genową aktualizację do Wiedźmina 3 i DLC do Cyberpunk 2077 o tytule Widmo Wolności.
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.