Od czasu ogłoszenia nowego PS Plus, które dzisiaj wystartowało w Azji, wiemy, że w ofercie abonamentowej Sony znajdą się też klasyki m.in. z pierwszego PlayStation. Wczoraj w kilku z nich doszukano się systemu trofeów, a dzisiaj niestety mamy dość niepokojące wieści. Otóż wygląda na to, że niektóre klasyki oferowane w ramach PS Plus Premium będą dostępne w wersji PAL niezależnie od regionu. Już tłumaczymy, dlaczego to zła wiadomość.
Klasyki w PS Plus Premium w wersji PAL
Pierwsze gry z PS1 i PSP zaczęły się już pojawiać w azjatyckim PlayStation Store. Pierwsi użytkownicy, którzy zdążyli je odpalić, donoszą o czymś bardzo niepokojącym (dzięki, VGC). Otóż niektóre klasyki w ramach PS Plus Premium, które dotychczas przetestowano, to wersje PAL, ograniczone do 50 Hz, co z kolei przekłada się na maksymalnie 25 FPS zarówno na PS4 jak i PS5. PAL-e były dostępne m.in. w Europie, a NTSC w kilku innych rejonach świata. W porównaniu do PAL-i NTSC oferowało 60 Hz, a więc do 30 FPS. To jednak niejedyna przewaga NTSC-ków, bo często pod różnymi względami były one też bardziej dopracowane niż wersje PAL.
Dotychczas potwierdzono, że następujące klasyki z PS Plus Premium działają w wersji PAL na PS4 i PS5:
- Ape Escape
- Everybody’s Golf
- Wild Arms
- Jumping Flash
- Kurushi
- Worms
- Worms Armageddon
- Worms World Party
Przeczytaj też: Zestawy z konsolami PlayStation 5 dostępne od 2799 zł w polskich sklepach
Co ciekawe, tytuły takie jak Syphon Filter, Tekken 2, Oddworld: Abe’s Odysee czy Mr. Driller to NTSC-ki. W każdym razie na ten moment większość klasyków w PS Plus Premium wydaje się być PAL-ami niezależnie od regionu. Ciężko powiedzieć, dlaczego Sony zdecydowało się na taki krok, ale może niedługo firma wyda jakieś oświadczenie.
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.