„Spider-Man 2 nie jest aż tak rewolucyjny”. Digital Foundry sprawdza gameplay z Showcase’a

Spider Man 2

Gameplay ze Spider-Mana 2 zaprezentowany na końcu pokazu PlayStation Showcase zrobił wrażenie na wielu graczach, a sama gra może być największą premierą na PS5 w 2023 roku. Nie da się ukryć, że Showcase nie obfitował w liczne zapowiedz tytułów first-party, co spotkało się ze sporym zawodem ze strony użytkowników konsol od „Niebieskich”. Tymczasem Digital Foundry postanowiło wziąć na tapet fragment rozgrywki ze Spider-Mana 2 i sprawdzić, jak produkcja wypada na tle poprzednich części.

Gameplay ze Spider-Mana 2 nie zrobił ogromnego wrażenia na ekspertach z Digital Foundry

Digital Foundry sprawdza gameplay z Spider-Mana 2

Według ostatnich zapowiedzi Jima Ryana, prezesa Sony Interactive Entertainment, Spider-Man 2 jest tworzony „bez żadnych kompromisów” i ma wykorzystać pełnię możliwości PlayStation 5. Niestety użytkownicy PS5 w większości rozczarowali się Showcasem, gdyż poza dużym fragmentem rozgrywki nie otrzymali daty premiery Spider-Mana 2. Tymczasem na warsztat wspomniany gameplay wzięli redaktorzy z Digital Foundry i według nich — zapowiadanej rewolucji nie ma.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Jak wynika z relacji ekspertów Digital Foundry, ale też co widać gołym okiem, Spider-Man 2 działa na podobnych podstawach, co poprzednie dwie części. Choć jak podkreślają redaktorzy — dzięki temu, że gra powstaje na PlayStation 5, naprawdę sporo zostało poprawione, ale nie jest to stuprocentowa rewolucja.

Pierwszą rzeczą, jaką zauważają eksperci, jest zdecydowana poprawa szczegółów budynków, które w porównaniu do poprzednich części przygód Petera Parkera i Milesa Moralesa, prezentują się znacznie bardziej szczegółowo w Spider-Manie 2. Insomniac Games nie stworzyło całkowicie nowej mapy (dodali za to nowe dzielnice), ale przerobiło niektóre budynki – przynajmniej te widoczne na gameplayu. Jak zaznacza Digital Foundry, modyfikacje mogły zostać wprowadzone dzięki możliwościom, jakie zapewnia PlayStation 5.

Kolejną widoczną różnicą, jaką opisuje Digital Foundry, jest rendering wody. Na fragmencie rozgrywki możemy zobaczyć długi fragment pościgu przy wodzie, która jest bardziej realistyczna, ma poprawioną geometrię, a także widać odbicia, które prawdopodobnie zostały uzyskane za pomocą ray tracingu. Warto tutaj także podkreślić, że gameplay ze Spider-Mana 2 został zaprezentowany w trybie jakości, a nie wydajności.

Najważniejszą nowością, na jaką zwracają uwagę redaktorzy z Digital Foundry jest możliwość przełączania się pomiędzy Peterem Parkerem a Milesem Moralesem w trakcie rozgrywki. Wygląda na to, że dzieje się to w czasie rzeczywistym bez żadnych przerywników, jednak nie wiadomo, czy moment przełączania będzie losowy, czy też wystąpi w momentach narzuconych nam przez fabułę Spider-Mana 2.

Digital Foundry nie wskazuje wiele więcej różnic pomiędzy poprzednimi częściami, a Spider-Manem 2. Widać między tymi grami pewną ciągłość i sporo ulepszeń, jednak póki co nie jest to prawdziwa rewolucja.

Zobacz też: Najlepsze gry symulatory

Jak zapewnia Insomniac Games — ostatni gameplay nie pochodzi z najnowszej wersji projektu, więc nie wiemy, jak finalnie będzie wyglądał Spider-Man 2. Być może w dniu premiery otrzymamy o wiele ładniejszą produkcję.

O autorze
Magda Żugier
Autor

Pierwsze kroki w świecie gier stawiała budując drogi w Faraonie czy pływając statkiem w Sea Dogs. Nie przepada za multiplayerami, za to kocha gry z długą fabułą, ale specjalne miejsce na jej półce zawsze zajmuje FIFA. Jeśli nie gra na konsoli, słucha muzyki lub gra na gitarze. Pewnego dnia wystąpi w Masterchefie.

Liczba wpisów: 190 (w redakcji od 14.03.2023)

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
TYLKO DO 31.12!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.